lördag 31 juli 2010

Bilder från en promenad i slutet av juli ...


Den är klickbar.

Innan arbetet med det som ska bli "det lilla gästrummet" tar sin början (här ska spacklas, slipas, tvättas och så småningom målas ..., allt medan pv ägnar sig åt takisolering av den f.d. inglasade altanen ...), går vi på promenad.

Det blir den vanliga rundan.

Fyrtiofem minuter tar den, ja, om man inte ideligen stannar och tar fram kameran, förstås.

Och tänk, det spelar ingen roll hur man mår före (eller innan ..? nu vet jag inte vilket som är rätt ...?) promenaden .., efteråt är man lycklig.

(Har nu läst här .., det går lika bra med båda orden. Inte illa.)

Här, finns fler bilder.

1 kommentar:

S o F sa...

Förstår PRECIS vad du menar.

Jag är just hemkommen efter 2 timmar i skogen sysselsatt med kantarell/blåbär/hallon-plockning.
Svettigt blev det. Mamma lärde mig ju att aldrig ha för lite kläder på mig. ;) (å regnkläder är hopplöst att ha på sig, i alla fall mina)

Det är i liten skala...kanske 1 liter svamp och några dl bär, för att avnjutas till och efter maten idag.

Helt, helt underbart! Kameran var självklart med, men den hanns inte med att tas fram.

Skrattar gott åt att du tänker på mig när du ser gamla rostiga saker - jag känner mig hedrad. :)
När jag fotograferar fönster så är du alltid i mina tankar E.
(precis som du skrev att många säger)

Tack för länkningen till mig!!

Nu ska jag strax rensa kantarellerna.