fredag 30 juli 2010

Inkonsekvensanalys ....

Mest hela tiden knorrar jag över att pv kommer hem med prylar och ännu mera prylar från sin mammas dödsbo.

Nej, men titta nu, ännu flera kaffekoppar!!

Och titta, bagageluckan fylld med ännu mera glas och köksskåpen bågnar redan!!

Men se idag .., då besökte vi Röda Korsets loppis ""Kupan", inne i Halmstad.

Och där hände något .., ty när vi åkte hemåt igen, då fanns i min ryggsäck fem styck LP-skivor med enbart religiös musik ( 2 kronor stycket), jodå .,. där var medryckande sånger med Artur Eriksson, västerbottningen Göran Stenlund .., och inte att förglömma: Jan Sparring.

Plus en tjock bok av irländskan Maeve Binchy.
Jaså, är det så här hon låter?
Jag gillar henne.

Samt en urläcker tekanna.

Ekorrsamlarviruset kanske smittar?

9 kommentarer:

Cecilia N sa...

Man ska inte gå in på loppisar om man inte har ett visst ärende: en "sån". För ska man "bara gå in och titta" kan man komma ut med lite av varje.

Dessvärre verkar inte min "sån" finnas till salu i den här stan ...

Elisabet. sa...

Cecilia N: men det är just därför jag tycker om att besöka loppisar, att jag hittar det jag inte hade en aaaaning om att jag behövde .-)

Eller behöver.

Fast skivorna var ..."så där".

I morgon ska tekannan premiärtestas.

Steel City Anna sa...

Man kan gjuta ljus i gamla kaffekoppar och ha som en liten installation har jag läst i tanttidningar :)

Mian sa...

Vi skall kanske åka en sväng till Kinnekulle idag, om vädret tillåter...
Där finns det massor av loppisar (tror jag). Jag vet att jag kommer att köpa saker även om jag skulle klara mig resten av livet utan att köpa en enda pryl. Men jag tröstar mig med att det känns bättre att köpa begagna än nytt.

Elisabet. sa...

Anna J: ja, då får vi gott om ljus då .-))

Mian: och när ni åker till Ullared nästa gång ., då är ni ju nästan här .., kom ihåg det!

Mian sa...

Elisabet: Jag har koll ;) Vi hade funderingar på Ullared, men det blir för långt för en endagstur idag, om vi skall hinna besöka er (vi är inte startklara riktigt ännu.
Och i morgon blir det massor av regn igen...och på måndag kl 7 är det dags att arbeta igen...

Elisabet. sa...

Mian: det är bra det ,-)

Rexxie sa...

Aha! Ullared och titta på nya arbetsplatsen :-)

Cecilia N sa...

Fast iofs. Förra året, tror jag det var, då var jag in på Erikshjälpen i ett ärende. Och kom ut med en julgransfot. Men en sån behövde vi faktiskt för den gamla hade helt tagit slut. Och lägga drygt hundra kronor till för en ny var jag ju glad att jag slapp.

Men antingen så går jag in med ett ärende, eller som på museum: "Titta! En sån där hade min farfar."
Jag har alldeles för dålig ekonomi för att gå in i någon som helst affär för att kolla om det finns något där som vill följa med hem.