måndag 26 juli 2010

Och när vi kommer till ...



... det gula huset på kullen .., så häpnar man liksom över hur allting har vuxit!

Det är som om vi först nu, när vi har landat på riktigt, upptäcker frodigheten.

För två år sedan var altanen bara ett slätt "dansgolv", uppbyggt till den dansglade pensionatvärdens femtioårskalas några år tidigare.

Vinrankan VÄLLER ut över alla brädder ..., där finns massor med små, små vindruvsklasar som förstås inte hinner förvandlas till druvor, men ändå ...



Nu .., är den en grönskande oas och jag älskar den!
(Till arbetskamraterna på Ica i Ystad: ni ser väl presenten?!)

Och ja, det är lite hipp som happ med pelargoniefärgerna (inte bara dom .., petuniorna också). Jag som tycker så mycket om rosa sådana .., och hade med mig dem från Ystad .., det blir inte så fint mot det gula huset, men dom får vara här ändå.



Klematisen, som vi trodde hade avlidit, klipptes ner nästan till botten i våras.

Nu .., blommar den så fint, så fint!

5 kommentarer:

annannan sa...

Idag tänkte jag på dig och på Ystad. Jag kommer dit på torsdag kväll och ska sitta på Marinan och vänta på fadern som dansar bryggdans. Då ska jag tänka ännu mer på dig!

Men jag tänkte på dig för att jag fann "Skånes tråkigaste hemsida": http://www.billingeantik.se/

Om du och pv åker den mellanskånska vägen ner till Ystad en gång (och det är en väldigt vacker väg) så rekommenderar jag att ni stannar till i Billinge. Det är en vacker liten by och i den här auktionsgodsaffären kan man förlora sin själ - eller finna den.

bettankax sa...

Å vad lummigt och trivsamt det ser ut:))

mossfolk sa...

Oj som det blommar! Det ser jättefint ut! Trivsamt som bettankax skriver :)

S o F sa...

Livskraft!

...å plats att njuta på.

Återigen-sol-hälsningar!

Mian sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅ så fint det blivit.
Så frodigt!