lördag 16 oktober 2010



















Detta ska bli min glädje i helgen.

Boken till vänster har jag redan börjat med. ("allaredan", som pv alltid säger ..).

Jag tycker inte om typsnittet på omslaget, men desto mera om innehållet.

Torgny Lindgren litar jag alltid på.

Tänk, så många bra författare från Västerbotten den ändå finns.

Och herr Lindgren från Raggsjö är en av dem.

( Stig Larsson, P-O Enqvist, Åke Lundgren .., ovan nämnde herr Lindgren och Sara Lidman! Men madame Lidman kan jag vara utan. Ja, så icke-kulturell är jag. )

6 kommentarer:

Vonkis sa...

Sonen Lindgren kan ju vara rätt, intressant, mellan varven också...

Vonkis sa...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2399&artikel=2260348

Elisabet. sa...

Vonkis: hade jag INGEN ANING om!

Vonkis sa...

Elisabet
:-D

Cecilia N sa...

Vad är det för fel på Mme Lidman då? Jag tyckte mycket om Jernbaneeposet.

Elisabet. sa...

Cecilia N: ja, säg det .., vad som gör att man inte faller för en författares sätt att skriva?

Men det var inte bara det .., jag minns att nån bekant som träffat henne sa hur rent ut sagt högfärdig hon var, det var kanske det också ..?

Nu läser jag norrmannen och det blir allt mer en bok för män.