söndag 10 oktober 2010

Igenkänning ....

Sladdbarn och Kräfta.



Augusti månad. 

Malmöfestival.

Då ringer telefonen.

Det är vännen Torun och hon är glad och sprallig och bubblar nästan över av prat.

"Elisabet, du kan aldrig gissa vem jag mötte på festivalen ..., ja, jag tänkte att det MÅSTE ju vara din son ..., och till sist gick jag fram till honom och frågade och det var det ju och jag fick ta en bild av honom och ja, jag ska skicka den till dig, så får du se honom i uniform, jaså, det har du inte gjort?, ja, men då kommer bilden så småningom!" säger hon.

Och nu, just ikväll, har den kommit.

Och hon som är mamma sitter och smajlar mot datorskärmen.

6 kommentarer:

Mian sa...

Grann är han, Anders!

Evas blogg sa...

Men vad roligt för dig att få den bilden! Vilken fin kille du har!

Torun sa...

..och ditt ättelägg var ju så TREVLIG också. Medan jag babblade på av lycka att ha känt igen honom!

Anita sa...

Så fin han är din Anders! Jag tror jag adopterar honom jag....;)

Elisabet. sa...

Eva, Mian, Torun och Anitha: tänk, vad ni förstår .., ni förstår PRECIS på pricken vad mamman vill höra ,-)

Mildamakter sa...

En riktigt stilig konstapel - på min ära! ;o)