måndag 11 oktober 2010

Till den arme mannen ...

På Öresundståget. Det var tösens kamrat som hade gjort väskan.






















.. han, hantverkaren i England som åkte tåg och med sig hade en väska med antika fiolsträngar, värda flera miljoner kronor.

När mannen glad i hågen klev av tåget ..., låg fiolsträngalådan/väskan kvar på tåget.


Kunde man ha hoppats på.

Men sån tur hade han inte.

Dom var borta med vinden.

Detta hörde jag på P1:s nyheter i morse.

Och jag får nästan ont i magen bara jag tänker tanken.

2 kommentarer:

Monica sa...

Ja oj vad han måste gräma sig. Ibland slutar det lyckligt, tänker genast på Ulrika som var från Hälsingland (kollega och död alldeles för tidigt) i alla fall hade hon 50000 i handväskan till en handpenning på lägenhet, förr kunde det väl vara så att man skulle betala kontant, hon ställde ifrån sig väskan när de tankade, åkte med en kompis och båda glömde allt. Men den bensinmacksägaren tog hand om alltihop och tog hem det och väntade på telefonsamtal, och det fick han:-). Var inga miljoner men för henne väldigt mycket och lägenheten fick hon och blev jättenöjd.

Elisabet. sa...

Monica: jag drömmer ofta att jag glömmer saker .., och för mig vore detta SKRÄCKEN! Å, jag tycker så synd om honom!

Och vilken tur för din kollega ..!