onsdag 13 oktober 2010

I morgon ...


















... är det VIP-kväll på Ica Supermarket i Ystad och jag är bjuden att vara med! 

"Nä, men det känns ju bara dumt, jag har ju slutat ...", sa jag till chefen, men han tyckte att det spelade ingen roll alls.

"Kom du Bettan!" sa han så vänligt.

Förra gången hade vi bland annat en tipsrunda och hur roligt som helst var det att hitta på frågor som dels skulle röra affären, men även vara lite personliga ., så där så att kunderna får en chans att lära känna personalen lite mer än bara som någon i en röd tröja.

För någon tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att klura ut nya tipsrundefrågor och å, så glad jag blev!!

Det kunde jag alltså.

Igår ägnade jag halva dagen åt att tänka ut och därefter färdigställa frågorna, den här gången med bilder till.

Vilken lycka!

Nu har jag försökt få med information så att kunderna får en inblick i hur man har det i en butik, ja, liksom så man får ge credit till personalens kunskaper.

Min hals håller på att tacka för sig, men jag vill verkligen åka ner och vara med dom övriga, så det tänker jag göra .., och kanske övernattar jag hos sonen i Malmö .., eller så har tar jag in på hotell för en natt.

5 kommentarer:

Christina sa...

Du verkar som klippt och skuren för att hitta på kluriga och intelligenta tipsrundefrågor :-)

Elisabet. sa...

Christina: nej då, inte alls, men det är så fantastiskt roligt!

När vi hade kurs en gång, skulle vi säga nånting som tyckte var bra hos resp. arb.kamrat.

Jag har nog aldrig blivit så glad, när Karina till min förvåning sa .."ja, Bettan, hon är så PÅHITTIG ..".

Påhittig?
Den tanken hade a l d r i g slagit mig.

Och det är med tipsrundeskyltarna, där fick man vara just ... påhittig.

Anonym sa...

Va kul, då ses vi, kram
Fru Grå

annannan sa...

Kan vi inte få ta del av de där tipsfrågorna?

Hälsa Ystad!

Elisabet. sa...

Fru Grå: ja, verkligen!

annannan: ja, när det är över .., dom får ju inte veta dom redan nu .-)