söndag 3 oktober 2010

efteråt ...



















när främmandet har åkt hem

sitter jag i soffan ektorp

och läser GP från första till sista sidan

och dödsannonserna förstås

- fast jag inte känner en enda en av dem som nu inte längre finns till -

bengt och roger och erna gustafsson till exempel

men ändå

på nåt sätt blir man tacksam över att man har sluppit undan

i del 3 finns flera sidor som handlar om skilsmässor

lyckliga skilsmässor finns inte

skriver Sarah

"den som säger att man skiljer sig för lätt, har själv aldrig tillfullo levt i en situation där man frivilligt väljer att såra sitt barn och där man måste lära sig att leva med den skulden.
och kanske måste hantera ett vuxet barn som ställer en till svars för vad man gjort - eller inte gjort."

längst uppe på sidan 85

säger marit paulsen att hon blir förbannad på människor som är oartiga mot servicepersonal

och jag tänker att jag gillar henne skarpt

pv har isolerat innertak

och därefter givit sig iväg på rullskidåketräning

"minst en-och-en-halv-timme", säger han

därefter ska han rätta åttio prov

på sängen i övervåningen

sover sigge nilsson

och på köksbordet ligger den vackra duken från klippan

den som min systerdotter

har förärat sin moster

"det stod moster bisse på den"

sa hon

och log

min syster hade plockat ringblommor

så mycket glädje blev det.

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vad fint du skriver. Ett vackert poem.

Elisabet. sa...

Eva: så UNDERLIGT! Din kommentar hamnade i skräppostfiltret (som jag knappt visste fanns ...) och jag fick fiska upp det därifrån!

Evas blogg sa...

Usch då. Hoppas jag inte har något virus.

mossfolk sa...

Vilken fin bild, blomman mot duken! Och PV låter alldeles vild tycker jag. Full fart hela tiden.

Elisabet. sa...

Eva: det är säkert nån inställning i datorn .., jag blev så förvånad, för jag hittade din kommentar i mailen, men inte vid inlägget.

mossfolk: jag tror nog att han kanske har (inte LIDER) av nån slags boktavskombination? rstuv kanske?
,-)

Unknown sa...

Du människa vad fint du skriver. Men bilden den fina bilden gå in i mitt hjärta

Elisabet. sa...

cosifan: ja, visst blev den fin .-)

Men finast är ju duken!