torsdag 7 oktober 2010

I väntan på avresa ...




blir det telefonprat

det är före detta arbetskamraten

hon som jag tycker så mycket om

nu har hon precis städat

och sitter i soffan tillsammans med småttingarna

snart ska hon köra till jobbet

barnen - "dom tittar på pippis jul" -, säger hon

och det blir surr om jobbet

och om hur det är

så där rent allmänt

och prat om nyfunnen kärlek
(men inte hennes)

love love love

och en massa glädje

hela tiden

medan vi pratar

jamar sigge nilsson

han vill ha mat

nu!!!

4 kommentarer:

LindaLotta sa...

Massor av lycka till!!

Elisabet. sa...

lindalotta: tack! Jag är mentalt slut på nu ,-)

Bloggblad sa...

Jag har läst ifatt uppifrån, fattar jag rätt att det är två olika jobb du sökt?

När jag ser knapparna minns jag min lilla sångfågel som i somras plockade bland mina knappar och sjöng en saga om varenda fin knapp, var den hade suttit och vad den varit med om.... jag filmade flera klipp, men kände sen att jag inte kan lämna ut lilla älsklingen när det är så gulligt att jag nästan gråter - fast jag skrattar också så att andra tårar rinner.

Ojojoj, vad lätt det är att komma ifrån bloggandet på bara en vecka... Fullständigt omöjligt att läsa ifatt allt, så det blir bara nedslag här och där.

Elisabet. sa...

Bloggblad: nej, jag har inte sökt två jobb. Jag gick i en butik förra veckan och sa att OM dom hade eller skulle få någon ledig tjänst, så ville jag gärna vara med på banan .-)

Så ringde den chefen nu och sa att i frukten skulle det anställas en och han undrade ...?

Så var det.
Men frukten, det är för tungt.

Det är egentligen karla-jobb, tycker jag.