söndag 3 oktober 2010

Kanske en insikt ...



Tanke.
Att rätta prov.



Handling.
Lägga patiens.

12 kommentarer:

Steel City Anna sa...

:) Det där känner jag igen mej i :)

baratradgard sa...

haha - vännen skulle visst också rätta prov efter middagen tidigare...men hejochhå så satt han och googlade friskt på Agadir. Eftersom jag precis bokat en resa åt oss dit efter nyår!

Kan inte vara lätt att fokusera på lärarjobbet när det är söndagkväll!

anna sa...

Å! Du har ändrat designen, mycket snyggt :D

Och hur många kalendrar köper du ;)

Moster Mjölgumpa sa...

Ett igenkännande leende sprider sig på mina läppar...

Tankevågor sa...

:-) Det här året har jag inget sånt jobb på söndagskvällarna. Det är en klar fördel med att ha de allra yngsta i skolvärlden. Inte mycket till prov och läxor då.

Lektionstänk och pyssel att fixa till veckan finns alltid. Men jag lägger nog också hellre en patiens eller läser en bok när det är söndagskväll.

Elisabet. sa...

Anna J, baratradgard, Moster Mjölguma och Londongirl: jaha, här känns det tydligen igen .-))

anna: tack du! Jag blir fortfarande glad när jag tänker på ditt besök, jo, verkligen. Och minst 1 kalender, ja, lite beror det ju på priset ,-)

Rexxie sa...

Nu blir jag förvånad! Jag trodde inte att PV var särskilt mycket för prokrastinering?!

Själv är jag en patologisk prokrastinerare (tyvärr)....

mossfolk sa...

Haha, och jag såg precis att en kamrat skrivit på FB att det inte blivit något provrättande ikväll eftersom hon fastnat i en bra bok...

Elisabet. sa...

Rexxie: det trodde inte jag heller - till en början -. Absolut inte.

Men nu ..., nu vet jag bättre ,-)

mossfolk: se där!

annannan sa...

Det här var skönt att se. För det verkade liksom FÖR bra i det förra inlägget. (FÖR bra för en ruinromantiker i alla fall...)

Prov/skrivningar/tentor är ett gissel. Jag brukar gäckande säga till P (som har många sådana att rätta) att studenterna skulle bli lika glada som han om han inte gav dem några. När jag själv ska till att rätta som för några veckor sedan tycker jag inte alls att det är en särskilt rolig kommentar...

Det värsta är dom där - och det finns alltid en rejäl dos sådana - som tror att de kan fylla hålen efter det de inte kan med ord. Ibland tänker jag på att ge pluspoäng till den som svarar kort och koncist bara det som behöver sägas.

Men det gör jag inte; jag biter bara ihop.

Elisabet. sa...

annannan: det som förvånar mig mest, är att gymnasieungdomar inte tycks tänka.

Om 1 kg köttfärs kostar 49 kronor kilot, hur mycket kostar då 425 gram?

Svar: 125 kronor.

Eller nånting sånt.

Plötsligt känner jag mig våldsamt begåvad.
Ja, i alla fall en liten stund .-)

anna sa...

ja jag blir med glad, det var liksom så naturligt! det kan bli så att jag kommer upp och besöker islandshästarna runt jul igen, ja man vet aldrig! och kalendrarna, ja de är rätt billiga, 100 kronor för många bara bringor, och 20% går till barncancerfonden och lite till tryckeriet och resterande få kronor går till VM :D