lördag 9 oktober 2010

Morgon i landet Halland ....

Gammal inköpslista från Ica i Ystad ...


Och det är en alldeles övermåttan ljuvlig morgon med ett brus av fågekvitter här utanför!

Hemifrångästerna sover ännu .., och Anitha är säkerligen kräkless på min dator, vilken hon ägnade massor av tid åt igår!

Den är segare än segast, men jag har ju vant mig .., det har inte hon.

Till höger om mig ligger ett glasögonfodral som är hennes.

"Hellgrens Optik, Storgatan 10, Arvidsjaur", står det på ovanpå fodralet.

Sånt skapar hemifrånkänsla.

Gårdagkvällen blev annorlunda.

Aldrig annars tittar jag på Idol, men det gör Anitha.

Och nu är jag säkert fast också.

Två gånger ringde jag och röstade, till och med.

Klar favorit hos mig var Arne Weises son.

Men så gillar jag ju smörsång också.

Nu ska jag förbereda frukosten.

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Weisesonen har blivit bättre, han hade en massa "fåter" för sig (kallas väl manér på annat än gammal öschöttska) tidigare, men fick så mycket klagomål att han la av. Och det var bra.

Du såg inte spexet i torsdags kväll när David Hellenius ringde till Laila och låtsades vara Arne W? Ååååå, vad jag skrattade. Hon gick på det först...

Bloggblad sa...

För mig ger namnet "Arvidsjaur" en konstig nostalgikänsla, jag har aldrig varit där, men pappa berättade godnatt"sagor" om sin tid på Frälsis där. Han berättade så levande att det kändes som om jag varit där.

Elisabet. sa...

Bloggblad: jag tyckte att han hade en suverän röst! Nu har jag ju inte sett tidigare avsnitt, men det var riktigt trevligt ,-)
Och Arvidsjaur är fint.
Jag dagmammade där åt min systerdotter två somrar på raken - det var i min ljufva ungdom det -.

Vonkis sa...

Har helt och håller skippat Idol i år.

Gillar inköpslistan med spisanvisning och allt.

Elisabet. sa...

Vonkis: det gör jag med .., gillar listan .-)

Evas blogg sa...

Kul Lista! Och jag ser alltid Idol och i år håller jag på Linnea, som är en fräsch fläkt i musiksvängen.

Elisabet. sa...

Eva: är hon den här mörka som hade så läcker lugg? Hon var jättebra, om det är henne du menar.

Evas blogg sa...

Japp, hon är det. Kanontjej.