torsdag 21 oktober 2010

Ny bok på gång ...



















Den här hundraåringen som hoppade ut genom ett fönster, honom har jag svårt att förhålla mig till, men det beror säkerligen på att min humor inte stämmer med andras, så jag har lagt den på lagring - boken - och kanske tar jag mig an den senare.

Kanske.

I dess ställe har jag nu en mastodontroman på 647 sidor.

Eftersom jag aldrig läser sittande och på så vis håller boken i händerna (eller handen, om det är en lättviktig pocketvariant), kan man väl kanske räkna med att få nån slags inflammation i handleden eller överarmen, det är bara att välja, ja, innan den sexhundrafyrtiosjunde sidan är tillända.

Det är den här jag nu kalasar på.

Mer att läsa om författaren finns här.

15 kommentarer:

pralinen sa...

jag har oxå svårt för 100åringen... först tyckte jag att den var riktigt rolig, jag låg och skrattade för mig själv... men fick en överdos och har lagt den åt sidan - alla fall ett tag

Anonym sa...

Spännande! Kul om du kunde berätta vad du tycker om boken!
Inga

Elisabet. sa...

pralinen: ja, ska komma igen med den boken, tror jag .., men inte just nu .-)

Inga: vilken menar du?

mossfolk sa...

Så det finns alltså fler som faktiskt lägger 100-åringen åt sidan! Hittills har jag bara hört rosor och lovord. Visst är den roligt skriven, men den passade ändå inte mig riktigt...

Mian sa...

Jag gillade Hundraåringen... skarpt!

Elisabet. sa...

Mian: jag har jättesvårt med den, ibland tycker jag att den är rent ut sagt fånig .-)

Mian sa...

Elisabet: ja det stämmer, jättefånig var den stundtals - och bra ;)

Turtlan sa...

Å jag läser på tok för lite! Tar ett halvår för en bok känns det som.

Jag är ingen "läsa bok i sängen innan dags sova person". Då löser jag korsord istället.

Men förr gjorde jag det, läste alltså.
Kanske på tiden vända skutan tillbaka.

Linda sa...

100-åringen läste jag, men bara för att jag har så svårt för att lägga ifrån mig en bok.
Det var så överdrivet så skrattet fastnade i halsen på mig.
Inte min humor heller.

gunnar i vaplan sa...

Hmm... den där "100-åringen..." blir jag nyfiken på. Ska nog låna den snarast...

När det gäller humor så är mina förebilder bl a "Svenska MAD" och "Hjälp". Läser fortfarande ibland mina sparade gamla serietidningar.

Mian sa...

Gunnar: jag har en mycket stark känsla av att du kommer att gilla Hundraåringen :-)

Elisabet. sa...

Turtlan: när jag arbetade så orkade jag nästan aldrig engagera mig i en bok .., nu är det ju helt annorlunda. Det är UNDERBART att ha hittat tillbaka till böckernas värld ,-)

LindaLotta: ja, samma här .-)

Gunnar: du kommer nog att älska den!
Mian: ja, det tror jag med .-)

Elisabet. sa...

Turtlan: när jag arbetade så orkade jag nästan aldrig engagera mig i en bok .., nu är det ju helt annorlunda. Det är UNDERBART att ha hittat tillbaka till böckernas värld ,-)

LindaLotta: ja, samma här .-)

Gunnar: du kommer nog att älska den!
Mian: ja, det tror jag med .-)

Inkan© sa...

Å...en helt fantastisk roman som jag köpte till min dotter som bor i Malmköping...jag tjuvläste boken först - och bara kände 'halleluja' för de som har sådan fantasi och skapar liv i en roman. Både värme, humor och allvar...som livet tycker jag.

Elisabet. sa...

Inkan: men vilken menar du? Hundraåringen eller den andra?