måndag 18 oktober 2010

Varje kväll leker vi doktor ...


Ja, vi kollar blodtrycket på varandra.

Mitt tidigare höga tryck, gick i Ystad ner med medicin.

Här ute på landet, nära havet, har det blivit allt lägre .,. en kväll visade mätaren på 110/67.

Det är väl glädjen med sigge som blir till medicin?


Så när min medicin tar slut, ringer jag vårdcentralen och frågar om jag kan få testa att vara utan piller under en tvåveckorsperiod eller en månad, om jag lovar att kolla trycket en gång per dag och noga skriva upp resultatet?

Stiger det, så får jag naturligtvis höra av mig och börja om igen.

Jodå, det går bra, men det är på mitt eget ansvar, säger sköterskan.

Igårkväll 128 / 83

Ikväll  125 / 75

Detta är tredje dagen utan medicin.

Spännande är det.

2 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Det var en himla söt kattbild!

Elisabet. sa...

Anna: ja, visst är sigge fin! Idag låg han på mitt bröst .., länge, länge ..medan jag läste .., och han kröp närmare upp mot hakan ... och jag kände hans lilla hjärtepick ... och blev såå ålycklig!