tisdag 19 oktober 2010

Platsbanken idag ...





Det var tider det.
Kurs med ica-gänget på hotell Saltsjöbaden i Ystad.

Fotbollstränare Damlag

Sandlyckan Kullavik Idrottsförening

Ja, ska nu Emma träna på Real Madrids hemmaarena, då kanske man ....?

Inte det, nähäpp.




Timmanställda Personliga Assistenter - Varberg

Frösunda LSS AB
Publicerad: 2010-10-18, Annons-ID: 5368393

Det är mycket särskrivning i platsannonserna, kan jag lova.
Och timmanställd med två m .., kan man bli också.

Församlingsvärdinna

Onsala Församling och Pastorat
Publicerad: 2010-10-18, Annons-ID: 0010-263233
Kungsbacka  (Kommuninformation), 1 plats
Onsala församling söker en församlingshemsvärdinna/-värd Onsala församling utlyser en tjänst som församlingshemsvärdinna/-värd i Onsala församlingshem. Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar 75 %. Att vara värdinna/-värd i Onsala församlingshem innefattar ett vänligt och serviceinriktat bemötande av gäster, dopfamiljer, organisationer m.fl. Du är ansiktet utåt mot besökare och gäster i huset. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: 1. Du skall aktivt verka i caféverksamhet, förbereda och samordna bl.a. fika och soppluncher, kyrkkaffe m.m. 2. Sköta tvätt, stryk- och mangelhantering. 3. Ansvara för blommor och dekorationer i församlingshemmet. 4. Ansvara för inköp av köks- och hushållsinventarier. 5. Ansvara för matvarubeställningar till församlingens verksamheter.

Nja, det är det här med manglingen ...

Fullfjädrad markarbetare sökes!

Uniflex Sverige AB Göteborg
Publicerad: 2010-10-13, Annons-ID: 1774912
Varberg  (Kommuninformation), 1 plats Vi söker omgående en markarbetare för kunds räkning! För uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg söker vi nu en självgående markarbetare. Uppdraget kommer starta inom två veckor och kommer pågå i två månader. Jobbet är inne på Ringhals varpå du kommer få genomgå olika kontroller och tester innan man får verka inom området. Du skall kunna VA och Ytskikt! Låter detta intressant? I så fall vill vi komma i kontakt med dig, ansök redan idag !


Garanterat en ung man som har skrivit detta.

Och jag minns ett kåseri eller ett reportage från hemtidningen, jag tror att det var Robban Tedestedt som stod som författare .., det handlade om ett borttappat ord; nämligen det lilla ordet "att".

Det tänker jag på när jag läser den här annonsen.


Vi söker studerande chaufförer!

Maxkompetens Göteborg
Publicerad: 2010-10-13, Annons-ID: 1774997
Varberg  (Kommuninformation), 2 platser
Vi söker studerande chaufförer för deltidsarbete!

Och det vimlar av bemanningsföretag!
Här är det Maxkompetens i Göteborg som annonserar.


Robert's Coffee is looking for Staff

HALMSTAD COFFEEHOUSE AB
Publicerad: 2010-10-12, Annons-ID: 1774623
Halmstad  (Kommuninformation), 1 plats


.. is looking for washing and cleaning staff, as well as a trained barista.

We are a service and expect you to feel proud and happy when you leave a clean and tidy room after you!

We can offer a variety of services within our business. You always have a responsibility to maintain excellence in your work area.


10 kommentarer:

Evas blogg sa...

Församlingsvärdinna skulle du passa som.

Elisabet. sa...

Eva: det vet jag en till som skulle göra ,-)

Rexxie sa...

...och mangling som är så roligt!

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, jag känner en som blir arbetslös den 1:a november, kanske den manglingsglade mannen skulle söka tjänsten .-))

Peter sa...

...å den språkälskande herr fotograf som tycker "att" är ett irriterande utfyllnadsord, som fler människor gärna får tappa bort.

Om bloggmadamen anser meningen vara utan melodisk uppbyggnad finns frihet till eget tillägg av ytterligare ett att före "att" ;)

Hmm...inte helt lätt att skriva helt utan att...

Elisabet. sa...

Peter: ja, jag saknar "att"-ordet i annonsen. Eller flera "att".

För mig låter det stympat.

Så här t.ex. Olle kommer gå till Konsum och handla.

Nej, för mig blir det hel-fel ,-)

Peter sa...

Olle går nog hellre till ICA ;) ...för övrigt håller jag med, i fråga om just detta exempel.

I en mening som "Om ni tycker att det har blivit förändrat...", tycker jag tveklöst ordet endast fungerar som utfyllnad.

Elisabet. sa...

Peter: haha .. ja, det borde ju ha tänkt på, Ica, förstås!

Och i det andra exemplet .., njaaa, jag vill nog ha att-et där ,-)

Steel City Anna sa...

Det där församlingsjobbet ska jag söka om finanskrisen inte blir bättre här. Det låter ju nästan som de söker en husmor. Och mangla, det låter härligt :)

Kerstin sa...

Jag sällar mig till de andra och säger att församlingsvärdinnejobbet ska du söka för du är som klippt och skuren till detta. Basta!