söndag 17 oktober 2010

Vid frukostbordet ...




















Söndagmorgon blir en s e g  morgon.

Kyligt i sängkammaren och P1 på radion.

Där är ett reportage om en musiker och jag säger till pv att "han måste ju vara från Umeå eller Skellefteå?" Det visar sig vara Eskil Columbus, ja, hans orkester har jag lyssnat till, men när och hur? 

Sen blir det På Minuten och jag förstår fortfarande inte deras storhet, tycker bara att det är en massa flams. 

Sist av allt, ungefär när brödet hoppar upp från brödrosten ., börjar "Godmorgon Världen" ochblir det intressant.

Utanför fönstret skymtar rimfrostiga träd.

På köksbordet ligger GP och väntar på att bli läst.

Och den av pv planerade fisketuren (med segel ..), ställs in.

"Det är ju ingen vind ...!" säger han missmodigt.

 Och motorn gör lite som den vill.

"Ja, du kan glömma att jag ger mig ut på havet utan fungerande motor ..", säger pensionatvärdens sambo som är rädd om livet.

Det får bli Knausgård, 70-tal och soffan Ektorp i stället.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken underbar katt bild.Bara såsåååå härlig.

Elisabet. sa...

cosifan: det var grannens katt .., bilden tog jag på innergården i Ystad.

Prettomorsan sa...

Åh vilken bild! :D

Elisabet. sa...

Madelene Nattfrost: ja, den är fin, det tycker jag med .., vilka ögon katten har!