tisdag 23 november 2010

Mycket lägligt ...



... ja, dagen innan jag ska sätta mig på tåget till Hufvudstaden, för vidare befordran till England och London och en helg tillsammans med "dr Böhlander", hennes väninna och väninnans mamma, så passar min dator på att tacka för sig.

Det är tur att där finns en bärbar variant (pv:s) som går att använda.

På agendan idag står en bussresa till Halmstad .., ett besök på biblioteket .., och lite annat smått och gott.

Men nu stundar frukost och fortsatt eldande.

sigge nilsson har tittat in och ätit frukost, men när inte pv är hemma, då ids han inte stanna kvar, utan hoppar glatt ut till den inglasade altanen igen. (via ett öppet fönster).

Ajöken, sa fröken.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi får hoppas att snöovädret bedarrat till imorgon när du ska ut och resa!

Hörde på radion nyss att Trafikverket (heter visst så numera) varnade för "risk för förseningar" idag över södra Sverige.

Ungefär så sa de... Bara halvnaken när jag hörde det :-))

Turtlan

Anonym sa...

Oj oj... Fel fel! Tokigt!
Halvvaken ska det vara!

Farligt att skriva via telefonen som rättar stavningen som den vill!!!

Å snöstormen var visst i sydöstra Sverige.

Mer vaken nu....

Turtlan

Cecilia N sa...

Men vad är det för kvalitet på dina datorer egentligen? Tycker de "tackar för sig" alldeles för ofta.

Anonym sa...

De kanske dör av utmattning, helt enkelt.
PV

Elisabet. sa...

Turtlan: jag ska ta ett tidigare tåg till Göteborg i morgonbitti, vågar inte chansa med bara tio minuter tills nästa tåg går .-)

Cecilia N: det är nog som pv säger .. haha. Mina datorer används väl femtio gånger mer än en vanlig människas ..-)