tisdag 28 december 2010

Litet möte med Lilla Gubben ...



... ja, och hans kamrater, förstås.



Det är på väg till Slöinge för att hämta ut fågelmaten, den från den danska firman som har särskilt rödhakefoder, som jag stannar till vid hästhagen.

På andra sidan vägen står åtta hästar och gnägghälsar när jag går ut ur bilen.



Och det ska jag säga er, att när man äntligen börjar hitta i omgivningarna, då först .., börjar åtminstone jag själv, att känna mig hemma.

Postpaket - så där som rödhakefoder - hämtas ut i mataffären i Slöinge.
(Det är för övrigt i Slöinge som SIA-glassen tillverkas).

Vägen dit är såå vacker, med som en dal med ängar på höger sida och där är hur många hästhagar som helst och där är bondgårdar och en smal och slingrig väg som går tvärs över dalgången.

Det gula huset på kullen, ligger i Stensjö och från Stensjö är det nästan exakt lika långt vare sig man åker till Halmstad eller Falkenberg.

1 kommentar:

Mian sa...

Där är han ju igen - "Lilla Gubben" som jag vill ha i Jans stall!
Vilka små mysiga pluttisar.