måndag 27 december 2010

Om kärlek ...



Från vännen Eva på Frösön kom innan jul ett litet paket.

Det paketet har fått ligga här hemma i det gula huset och vänta ..., men igårkväll, då tog jag fram det och titta, så finurligt!

Med hjälp av bilder från vår resa norröver - där övernattning i Eva och Mats sommarstuga ingick - har denna kreativa madame förfärdigat ett litet-litet-litet album.



Och mellan varven, då pv (allt mer kallsvettig ...) ägnar sig åt ett krånglande värmesystem, samt fruset avlopp, tittar han i det lilla häftet.

"Nog var det verkligen fint det här ...", säger han leende.



Den där morgonen när ovan nämnde pv satt ute på verandan.

Eva stod inne i sommarstugan och fångade ögonblicket.



Och solen var stark och jag gömde mig under linnejackan för att alls kunna se bildskärmen.

Ja, här handlar det sannerligen om acceptans.

T a c k snälla, rara, goa Eva!

7 kommentarer:

baratradgard sa...

Jag fick ett liknande album av mina söner där de klistrat in foton på sina kompisar och skrivit beskrivande texter. Eftersom deras mamma inte kan hålla reda på alla nya namn hon hör sedan de flyttat hemifrån... Så mysigt bläddra i!

Elisabet. sa...

baratradgard: ja, jättefinurligt är det!

Evas blogg sa...

Kul att ni gillade det! Och jag bara älskar bilden där du sitter under din jacka.

Elisabet. sa...

Eva: "gillade"? Vi älskar hela alltet!!! Så många glada och varma minnen som tjoppar upp.

Evas blogg sa...

:)

Cecilia N sa...

Ja bilden med Elisabet under jackan är skoj!

Fiffigt, baratradgard.

Elisabet. sa...

Cecilia N: just som bilden togs, kom Evas son på besök. Han måtte ha trott ...., eller fått det bekräftat ,-)