lördag 1 januari 2011

Nyårsdagen ...



Och vi lämnar soffan Ektorp och loppisfåtöljen, tar stavarna med oss och ger oss ut på promenad.

Det är glashalt på slingervägarna!



Sen ..., har vi solen i ansiktet och det känns som vår i luften.



Isen har nu lagt flera hundra meter ut från land.

Hur går det för svanarna ...? undrar vi.



Går en annan sväg .., nu har vi lilla båthamnen på vänster sida om oss.

Uppe på krönet skymtar byggkranen och Fabrikör Johanssons husbygge.

En kvarglömd båt ligger fastfrusen i isen.



Och jag slår mig ner på en trädgårdsbänk, allt medan pv testar isen.

Himmelskt, är det.

7 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Det ser ut som en annan planet, den där sista bilden ... Som månen kanske :) Det var länge sen jag såg is. God fortsättning!

Lena sa...

Åå så vackert! Vad jag längtar efter havet och isen! Tack för bilderna.

Sven Teglund sa...

Vilket ljus ni har där nere idag! Väldigt vackert! Och att även ni börjar få is, det är en mäktig vinter.

Jag har åkt skidor idag ute på fjärden, jag var ensam där ute. Alla var väl inte lika nykter som jag igårkväll.....

Åsa sa...

På ostkusten blåser det kuling med regn i luften och himlen är verkligen stålgrå. Vi har blivit kvar i soffan, men nu har vi lovat oss att så fort "Ivanhoe" är slut måste vi gå ut och vädra oss.

Amber sa...

Vilka fina bilder! Sverige är så vackert just nu - också!

Cecilia N sa...

Så fort det går med isläggningen.

Svanarna har väl flyttat med iskanten ut mot öppet hav?

Eller ... de kanske är såna där som betar på botten, och då blir det ju knepigare ... Nå, de har väl inte så långt till kontinenten ifrån er.

Elisabet. sa...

Till er alla: svanarna var där verkligen idag .., vi såg dem på avstånd. Tidigare har dom hållit sig nära land, där bäcken mynnar ut i havet och det är strömt och därför öppet .. men nu vete sjutton?

Och ja, sommar är vackert, men ibland tänker jag att vinterlandskap också är så ..., vilsamma och icke-inställsam.