söndag 30 januari 2011

Det handlar väl om framåtanda kanske ....


För fem år sedan började jag med "Dagens fönster" här på bloggen.

En ren slump var det och det var en man vid namn Martin G som liksom kom med idén, ja,vi hade mejlledes diskuterat detta med vackra fönster och hur oändligt mycket det betyder för utseendet på ett hus och så föreslog han detta med ett fönster om dagen.

Det fanns säkert någon fönsterfångare före mig också -vad vet jag ? - och nu finns även "Veckans fönster" hos någon annan bloggare.

Inköpslistor har jag samlat på i flera år.

Hade man varit aningen mer driven, hade man kunnat ställa ut dem.

Så här, t.ex.

Så himla filurigt!

5 kommentarer:

baratradgard sa...

Jag har varit på kurs 2 dagar o inte haft koll på bloggarna o vips har du rusat åsta o gipsat armen!! Sån himla otur med nytt jobb o allt!! Krya på dig!

Inkan© sa...

Fönster... och portar, dörrar är spännande. De har alla en gömd historia i sig. För att inte tala om gamla grindar -som jag har en bunt av och en del har jag nog haft på bloggen.
Du får hitta på något alldeles unikt, något nytt... Fast man kan ju inte ta patent på sitt "samlande"

psst: skaffa dig broddar! Det är bästa skyfddet mot halka. Jag fick ett par av min syster för tio år sedan-efter att jag halkat poå en isfläck och bröt av höger handled. eländes elände...
Nu klarar jag av att gå på isiga trottoarer. Säkert.

Elisabet. sa...

baratradgard: ja, här går det undan ,-)

Inkan: ja, men jag har ju alla vänsterhänderna ,-)

Cecilia N sa...

Vadå? Menar du att du ska ta emot dig med alla vänsterhänderna istället för att använda broddar?

Nähädu ...

Elisabet. sa...

Cecilia N: ,-)

Det hasr jag ju redan gjort, tagit emot mig med vänsterhanden ,-)