torsdag 3 februari 2011

"Jete-snela mamma åk pappa ..."



Ni som varit med länge i mitt bloggande, så där en fem, sex år, ni minns kanske när jag bad er skicka in kylskåpsdörrbilder; först var det utsidan och sedan öppnade vi dörrarna (det var Ulrika/Ellis ide) och visade vad som dolde sig där inne.

Det var för fem år sedan.

Idag fångade jag ännu en utsida - den här ovanför -.


På pv:s kylskåpsdörr.

En kylskåpsdörr säger rätt mycket om ägaren.

På den översta finns mest bilder av barn och barnbarn och där finns också en liten magnet med texten ... "Mothers are angels in training."


Peters kylskåp, med Röda Ulven surströmming på toppen.

Jag minns att Rexxie hade gott om dryckjom i sitt kylskåp, och Peter i Helsingborg, hans kylskåp var i det närmaste en våt dröm, så mycket läckert fanns där!

Och den för mig okända Lena på Värmdön, hennes kylskåpsdörr såg ut så här.


Min egen dörr, i Ystad.
Lilla Freja ägnade en hel helg åt att plocka blommor.
Det var i Havblikk på Jylland.
Bilden till höger visar utsikten från vårt vardagsrum i Malå.
Sjön .., och bergen där på andra sidan.
Och så är där även en liten teckning från Emma.

Å, så kul jag tycker sånt här är!

Och intressant!

3 kommentarer:

Vonkis sa...

Mmmmmm, surströmming...

Dean sa...

Vi borde kanske skicka en bild på vårt kylskåp. Det är rörigt och fyllt av roliga saker. Jag är typen som gärna tapetserar med urklipp, bilder, lappar och sådana saker, medan Patrik är den mer minimalistiska typen som gärna har rent och luftigt omkring sig. På kylskåpet tar jag ut mina pryttelbehov, så kan väggarna i övrigt få vara vita och fria :)

Elisabet. sa...

Dean: mer än gärna! mejla till bisse151@gmail.com!

Vonkis: ja, fast inte nu ..-)