söndag 6 februari 2011

Fler bilder från auktionen ...


Läckra speglar som jag var rätt sugen att buda på och gott om teakmöbler.

Sånt man minns från sin barndom.



Här syns väggklockan som jag köpte.
Den sitter just till höger om fönstret.



Och soffgruppen som gick för 1300 kr!

Byrån som har en häst på ovansidan, blev min.

Stor lycka.



Lådor med allehanda porslin, elkontakter, sladdar, lampor, handdukar, bestick, kopparpryttlar, cd-skivor i hundratal ..., ja, dessa lådor gick ofta för bara 50 eller 100 kronor/lådan!

Dessa bilder kommer från auktionsfirmans hemsida.

9 kommentarer:

baratradgard sa...

Ska gå på varenda auktion jag hinner i vår!!!

Cecilia N sa...

Man kan ju röra sig på den där auktionsfirman. Här är det så trångt så trångt. (Och frågan är om han har några utropsdagar nuförtiden. Jag tycker bara det är prissatt. Men det gör inget.)

(Jo, jag går dit liiite ibland ...)

Turtlan sa...

Men så mycket fint och spännande det fanns där!

Ser några tallrikar och en grön lampa som skulle ha lockat mig.

Jag går aldrig på auktioner men det kan man ju ändra på. Ett spännande nöje :-)

Steel City Anna sa...

Åh vad den gula soffgruppen var söt! En sån skulle jag vilja ha :)

Bloggblad sa...

Men kära nån! Just den gula soffgruppen hade mamma och pappa. Jag minns det som igår - vi hade ju inte egna möbler på Frälsis, och när vi så blev "vanlig" skulle mor och far köpa soffgrupp. Jag såg framför mig nåt mjukt och skönt att gotta in sig i - och så kom de hem med den stenhårda obekväma skapelsen. Jag hatade den! För alltid.

Bloggblad sa...

Jag anar att du inte har ärvt så många möbler som jag/vi har gjort... Tre hem har vi fått hälften av. Och tänkt att den där... den blir fin - men sen står möblerna och känns tunga, och de är inte våra val från början. Så när den siste släktingen dog, började vi göra oss av med det gamla och har valt sånt som vi själva vill ha. Både Per och jag struntar högtidligen i vad som är värdefullt eller "fint", huvudsaken är att det passar här.

Rexxie sa...

Åhh, på den undre bilden ser jag att hela min kaffeservis (Vinranka) står! Ihopsamlad av släkten när jag var liten, och jag har aldrig använt den...

Tankevågor sa...

Oj så fina fynd du gjorde! På bilderna ser jag saker både som jag har och skulle vilja ha...
Men vi har alldeles för mycket här....två hem har vi ärvt och nu vill vi flytta till en mindre bostad.
Det går inte utan en rejäl utrensning och jag gillar inte att slänga gamla saker som har en bra funktion eller är vackra.
Vi måste nog ha en egen auktion.

Elisabet. sa...

Nu har jag skrivit tre långa svar på era kommentarer, men gipsen har råkat komma åt någon tangent, så allt har försvunnit!

I korthet nu: nej ,jag har inte ärvt en enda möbel och känner mig ofta som en hyresgäst i pv:s hus, vilket inte beror på pv, utan dett att jag inte har satt min prägel på mer än egentligen ett rum.

Därför känns det extra viktigt - och roligt - för mig, att skaffa möbler som känns som "Elisabet" ..., ja ungefär så.