onsdag 9 februari 2011

I Arvidsjaur .., där minsann ..!


I engelska bokcaféet i Ystad (numera saligen nedlagt), hängde den här ljusslingan.
Jag älskade den!

I hemtidningen läser jag att restaurang Lapponia
i Arvidsjaur funderar på ett nytt grepp för att locka till sig gäster.

Ja, vad sägs om strippkvällar?

Om jag blir upprörd och tycker att detta är förfärligt?

Nej, inte det minsta.

På samma sätt som kvinnor i tusental skriker sig hesa över att se välväxta män strutta omkring i snäva kalsonger eller jeans, så kan jag förstå att män gärna gör samma sak, det vill säga, blir lätt (för att inte säga rejält .-) till sig av välsvarvade och lättklädda madamer.

Men tycker jag inte ens att det är förnedrande?

Nej, egentligen inte.

Jo, jag själv skulle känna mig urfånig om jag stod och gallskrek när dessa - för mig totalt osexiga män - hoppar och skuttar på en scen, men det är ju jag det.

Helt ärligt skulle jag nog ha svårt att hålla mig för skratt, bara vid tanken på hur männen - i timmar och dagar - ska ha övat framför någon spegel och säkerligen har man fyllt kalsongen med någon ihoprullad strumpa!



Jepp, jag skulle ofelbart tänka på den här filmen, den som är så totalt underbar!

Men nu är det ju så .., att uppenbarligen tycker mängder med kvinnor att detta med manlig striptease är toppen och ett slags bevis på nån slags frigörelse, ja, att även vi kan få gotta oss åt detta spektakel.

Och att det finns kvinnor (och män) som mer än gärna visar upp sina behag, det gör mig inte det minsta.

Själv blir jag alldeles inutivarm av sånt här; ja, långt, långt mycket mera än av snäva kalsonger och inoljade muskler.

Äjmen.

7 kommentarer:

cruella sa...

Jag gillar varken manlig eller kvinnlig streaptease på såna premisser. Punkt och slut. Jag skulle aldrig ens gå på en show som Ladies Night.

Lapponia skulle jag inte besöka vare sig på strippkvällar eller annars om de tar till något sånt för att locka kunder.

Elisabet. sa...

cruella: ja, det skulle jag aldrig heller göra, men det hindrar ju inte att andra tycker att det är trevligt.

Jag kan inte heller påså att jag tycker att människor som tittar på sånt här, på något vis är "sämre".

Skulle pv vilja besöka Lapponia och titta på lättklädda damer, skulle jag nog mest le ,-)

Det skulle inte bekymra mig.

Ingela sa...

Jag tycker nog att det finns ett visst mått av förnedring i att visa upp sig oklädd mot betalning. Även om den som gör det gör det frivilligt. Den som betalar och tittar gör ju det hela möjligt.

Jag skulle liksom cruella inte heller gå på en inrättning som visar strip. Det tycker jag är som att jag kan låta bli att köpa jätteräkor som inte är rättvisemärkta. Jag visar min ståndpunkt genom mitt agerande, sen får andra göra sina val utifrån sin ståndpunkt.

För övrigt tycker jag, trots att jag älsksr min egen lagvigde man och är alldeles hopplöst hetero, att somliga delar på en manskropp är mindre visuellt tilltalande än andra. Jag skulle inte betala en krona för att titta.

Elisabet. sa...

Ingela: jag skulle också känna mig förnedrad och därför skulle jag ALDRIG göra detta, jag är ju därtill väldigt "pryd",men det tror väl ingen.
MEN, det finns ju också människor som inte alls tycker att detta är hemskt, det finns swingers som byter partners på fredagkvällarna och skuttar runt i halmen .., det är så långt ifrån mig själv som jag kan tänka mig, men det är inget jag förfäras över.

Så om någon frivilligt vill stå på en scen och kråma av sig kläderna och andra tycker att detta är häftigt att titta på - fine för mig -.

Min pappa läste fib-aktuellt och beundrade tjusiga damer på mittuppslaget. När dom tog av sig allt, slutade han att köpa tidningen.

"Nu är det inget spännande längre ...", sa han och loog.

Och jag skulle heller inte betala för att skåda aldrig så välväxta herrar ,-)

Ingela sa...

Nä, swingers får väl swinga hur mycket dom vill för mej. Allt som folk har för sej privat, det är deras ensak så länge ingen är tvungen till något. Det är offentligheten och allra mest businessen som stör mej.

Ulrika sa...

En underbar film, ser hellre på den än striptease...

Elisabet. sa...

Ingela: nej, vill dom klä av sig för pengar, så stör det inte mig ,-)

Förmodligen tycker pinuppan/mannen i snäva kalsonger .., att mitt värv är förfärligt trist?

Ulrika; ja, visst är den underbar!