onsdag 9 februari 2011

Friskvård en onsdag i februari ...



En sak har jag lärt mig efter tiden här ..., och det är att havet alltid är föränderligt.

Häromdagen vresigt och farligt.

Idag lugnt och rofyllt.

Jag såväl ser, som hör sjöfåglar.


Det blir finare om man klickar på bilden.

Länge stod jag där och tittade på droppen ....




Små, små flugor/myggor spatserar på en ilandfluten och vattenfylld plastflaska.




Spår av oväder.

Här och där ligger plaståsar, rep, burkar, tomma läskförpackningar och drivved.

Och snäckskal .., som får vila i den vänstra anoraksfickan.




På tillbakavägen.

Det var här jag passerade rakt genom flocken av islandshästar i somras.




Hör ni porlet ...?



Och bland prassliga löv upptäcker jag - vad jag tror är -, fröken Primula Veris.

13 kommentarer:

Babsan sa...

Men herre gud ni har ju vååååår!!!

Babsan sa...

Men herre gud ni har ju vååååår!!!

SoF sa...

Droppbilden Elisabet...droppbilden!

Som du vet är jag ju lite svag för närbildsfotografering. :)

Tack för fotografinjutningen.

Runt 0 grader-hälsningar!

Elisabet. sa...

Babsan: nja, idag var det kyligare, men visst .., det börjar kännas lite som om den är i faggorna och i alla fall hälsar på lite i dörröppningen ,-)

SoF: det är såna gånger jag ångrar lite att jag tackade nej till en systemkamera ...,

Mian sa...

Det ser banne mig ut som om våren är på gång hos er!
Jag tror att det kanske kan vara bladrosetten till en Digitalis?

Elisabet. sa...

Mian: jag lovar att hålla koll på den. Jag tror mera på gullviva!

Mian sa...

Okey...men det är digitalis... :-) :-)
http://www.blogpro.dk/havens-forskellige-planter/sommerblomster/digitalis-purpurea-alba/

anna of sweden sa...

Åh, vad jag saknar havet!

Elisabet. sa...

mian: attan! Du har nog rätt ,-))))

anna of sweden: det finns inga ord för hur jag trivs med vatten i närheten!

Sven Teglund sa...

Fantastiska bilder! Särskilt närbilderna....du är en väldigt duktig fotograf Elisabet!

Det gäller ju att ha Blicken, och det har du. Bilden skapas ju inte i kameran utan i fotografens huvud, där motivvalet och perspektivet görs.

Och tänk att ni inte har någon snö längre!

Anonym sa...

Sven.
Ja, det innebär att det är oerhört svårvallat, kan jag lova.
PV

Elisabet. sa...

Sven: men tack för vänliga ord!

Anonym sa...

Till PV: Har du provat valla med stearinljus?? ellem