måndag 4 april 2011

Torrlagt ..



En sak är säker: jag älskar såna här småutflykter med bilen!

Att stanna där man har lust .., att se En Annan Värld, om än aldrig så liten.

Vid Ätrafors blir det tvärstopp .., jag parkerar bilen på lövprasslig p-plats .., och går sedan ner till bron över den torrlagda delen av Ätran.



Precis som när jag skulle promenera över Korintkanalen, drabbas jag av svindel.

Nej, jag vågar inte gå ut på mitten av bron .., utan strääääcker fram kameran lite på måfå .., det är för högt .., känslan att jag ska sugas rakt ner i stenskravlet är för stark.

Höjdrädsla är minsann inte att leka med.

7 kommentarer:

Ulrika sa...

Den sortens utflykter är de bästa - när man inte planerat nåt och inte vet vad man kommer att få se.

SoF sa...

Samma här - älskar dem också, småutflykterna.
Och höjdrädd är jag också...

Ser ut som ett ställe som jag gärna skulle utforska, förutom bron då kanske.

Varma kvällshälsningar från "landet" Västergötland.

Jenny sa...

Samma här! Tänk så mycket spännande det finns i ens närhet...

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, jag minns många såna tillsammans med dig .., till Sandhammaren med rökta musslor och annat smarrigt .., och Landskrona och Ven och .... ,-)

SoF: synd att jag inte vågade gå närmare .., men jag mår rent illa av såna höjder! Och så fult det blir när man gör ingrepp i naturen!

sportigajenny: för dig måste det ju nästan vara ett "måste"? Hemma i Malå var det ofta så, att den som visste mest om bygden, var den som var nyinflyttad och var nyfiken på allt detta nya.

Jenny sa...

Visst är det så. Man blir så lätt hemmablind, men nu när jag är tillbaka på hemmaplan så beter jag mig som en nyinflyttad. Vill åka runt och se på allt möjligt.

Syrran kan inte förstå varför jag ska runt på alla dessa ställen... Där har vi ju varit hundra gånger, eller det är väl inget att ha? ;)Ja det är ju hennes bil jag lånar hela tiden!

Och ja, tänk så många utflykter jag gjort och kunna skylla på jobbet! Fast det eg. har varit mitt eget privata intresse!

Elisabet. sa...

sportigajenny: men har du slutat i Höör? Det har jag helt missat.

Jenny sa...

Det stämmer. Jag har sagt upp mig. Så nu letar jag jobb!