tisdag 5 april 2011

Två vänsterhänder från Hemköp ...



Den till vänster tillhör Peter.

Han är jungfru och lillebror och så rar och omtänksam.

Den högra tillhör Johanna ..., - Lejon och storasyster - det gissade jag rätt på.

Innan jag själv arbetade i affären, blev jag alltid så glad när Johanna satt i kassan.

Alltid så lugn och vänlig är hon!

Lite över sju var vi klara och jag tittade in i charken för att se hur det stod det till med Peter .., var han klar eller inte .., och där var även Johanna, ja, dom samåker in till stan.

Det var då jag tog fram kameran.

Idag har jag också fått vara med om nånting helt fantastiskt.

Jag har fått ta mig en liten titt på en flicka eller pojke som ännu ligger i sin mammas mage och skvalpar omkring.
(Ja, det var ingen buköppning i butiken, utan visning av ett ultraljudsfotografi).

Den lilla krabaten låg på rygg och var rund och go om magen .., jo, jo, det blir nog en matglad liten filur!

3 kommentarer:

Hjortron sa...

Tack för att du finns!
Ett par hönsfoton har jag satt in nu.
PS
Ha! Ordverifieringen är "stint" - jo, du är ju en "stint ifrån Malå"!

Hjortron sa...

PS
Glömde! Träffar du den där kvinnan från Arjeplog mer så kan du väl fråga vem hon är - kanske vi känner varandra?!

Elisabet. sa...

lifeblog: tack detsamma!

Jo, jag ska hålla utkik .., bara jag kommer ihåg hur hon såg ut ,-)