lördag 9 april 2011

Lördagkväll i landet Halland ...


(Ni noterar väl den ytterst fyndiga och lockande rubriken.
Det är tur att man inte är rubrikmakare på någon av kvällstidningarna, då blev det snart konkurs.)



Detta har blivit en vilodag.

Och ändå inte.

Pyssel i rabatten .., plantering av blommor i krukor .., matlagning .., en renbäddad säng med dom nytvättade blommiga påslakanen som nu doftar vår och sol och aningen tvättmedel ..., tända ljus på rumsbordet och flytt av två pelargonior en trappa upp - till sängkammaren -.

Ingen tv påslagen.

Ingen radio.

Inga ljud annat än starens flöjtande från tv-antennen.

Just nu har solen dråsat rakt ner i havet.

Och jag ska lägga mig raklång på soffan Ektorp.

Har intresseföreningen hunnit med ....?

Ja, ja.

En skön lördagkväll önskar jag er alla!

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Noterat!
;)

Någon blåsippa har jag ännu inte sett. Men vitsippor däremot. Blåsippan är nog nästan min favoritblomma, så vacker!

Elisabet. sa...

mossfolk: det är bra att någon noterar viktigheter! Det tackar jag för ,-)