torsdag 26 maj 2011

En liten smygtitt ...


Och Metallica skulle hon komma att tycka om ...


Det här med intervjuerna gör mig så lycklig!


Storstilade fotografer lägger ut "sneak-peaks" på sina bloggar där man får sig en glimt av vad som komma skall .., så nu gör jag samma sak.

Här är en liten smygtitt på nästa intervjuoffer.

Och så här skriver hon vilken slags musik hon tycker om.

Favoritmusik?

"Oj, det var en svår fråga! Jag tycker om så mycket olika sorters musik.

Jag växte upp med the Beatles, som fortfarande är mina idoler och som jag tycker var genialiska.
Stones gillade jag också, men de var lite råare.
Beatlesfilmerna såg jag flera gånger och jag kan nästan alla låttexter fortfarande.

Jag spelade piano och lärde mig tycka om klassisk musik och opera tycker jag mycket om.

På 80-talet kom hårdrocken på allvar och då blev Metallica några som jag tycker om.
Jag gillar också blues, soul och sådana som Leonard Cohen.

Nåt som jag dock har svårt för är dansbandsmusik och countrylåtar.
Det försöker jag undvika.

På senare år har jag lärt mig spela ukulele och jag skulle gärna vilja lära mig spela bluesmunspel också.

Det vackraste är dock koltrastens och näktergalens musik.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och näktergalningen hörde jag faktiskt på hemvägen igår. På samma ställe som den brukar gala.
Så underbart vackert.
PV

Ruta Ett sa...

Tack för de fina musiksnuttarna! Vikingarna hoppade jag över, men bluegrass gillar jag, kanske mest för att de ofta spelar banjo.