onsdag 25 maj 2011

Om mikrolån ...



Mrs Mayllory från Peru.
Till henne gick mitt lån.


Ikväll gick med i den av Rexxie starade gruppen "BloggersinSweden", där vi hjälper till med det vi kan och det handlar alltså om mikrolån.

Jag tycker att detta med mikrolån är så genialiskt!

Här finns en hel del att läsa om just Kiva.

Och tack Anna-Karin i Halmstad som var den som fick mig så intresserad och tack Rexxie som fixade det hela och som mejlade en sååå informativ och lättfattlig instruktion i hur man lägger upp ett konto hos Kiva.

Är det fler bloggvänner som känner för att vara med?

Jo, jag vet .., många av er lägger redan till Amnesty och Läkare utan gränser och allt annat, så det är bara om ni har möjlighet och känner för det.

Och det är inga astronomiska summor man binder sig för.

Själv startade jag med 25 dollar och det är ju inte mycket, ungefär 160 kronor.

Man kan nog lägga mera om man vill ,-)

Om nu någon av er vill vara med i bloggteamet och känner sig lika vilsen som jag själv gjorde, så vidarebefordrar jag mer än gärna Rexxies instruktion.

Maila i så fall bara till mig, bisse151@gmail.com, så skickar jag den.

Tack Rexxie och tack igen Anna-Karin!

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag vill!

Elisabet. sa...

Ulrika: ska jag mejla dig hans instruktion?

Rexxie sa...

En sak som är viktig att komma ihåg är att det är just lån, så man får ju (förhoppningsvis) tillbaka sina pengar (och kan låna ut dem igen).

Just nu ligger "återbetalningsprocenten" på 98,75%, så t.ex Darling E borde få tillbaka $24,7 (i sämsta fall).

Bert sa...

Skicka till mig också.

Ulrika sa...

Ja skicka mig den, det låter bra. :-)