torsdag 12 maj 2011

Idag fyller Ulrika år !!


























Idag - och inte i morgon som jag trodde - fyller världmästarinnan i koft, - och sjalstickning år.

F y r t i o härliga år! (snart är hon ikapp ...-)

Flera gånger har Ulrika hälsat på i Skåne .., vi har åkt "jorden runt" och fikat på stranden i Sandhammaren .., sett en tjurfäktare på toppen av Ales Stenar .., vi har varit i Danmark .., i Helsingborg ., vi har blivit uppläxade av en ilsken busschaufför i Landskrona, - det var den chauffören om missade kursen i "hur man bemöter kunder på ett vänligt sätt - och Ulrika har hälsat på i landet Halland och vi har också åkt färja till Ven, ja, det är därifrån den här bilden kommer och det är inte första gången den visas på den här sidan.

Men jag ä l s k a r den!

Ulrika hade - just vid färjeläget i Landskrona - ramlat pladask och väldigt icke-graciöst och stukat foten och på detta följde en för henne skräckinjagande upplevelse över vattnet .., och så skulle hon dessutom ta sig på och av pv:s segelbåt som inte har något namn.

Det var då hon stod och t v e k a d e och pv lockade och lovade att ta emot.

Det var en alldeles underbar dag!

I sommar kommer hon nog hit igen.

Jättegrattis från oss i det gula huset!

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag älskar också den bilden. :-D
Gud jag tyckte det var ett riktigt helvetesgap mellan båten och kajen (säger man så?), haha. :-) :-)

Tack tack för gratulationerna!
KRAM!!

Elisabet. sa...

Ulrika: jag tycker fortfarande att det är ett helvetes-glapp mellan båt och kaj ,-))

Ulrika sa...

Ja hu. :-D
Jag tycker man borde lägga bredsidan mot kajen istället för den där milimetersmala änden. :-D

Micke sa...

Ojoj, vilken bekymmersam min det var på Ulrika där! Vilket jättegap hon skulle över! *flinar*

Meeeeen, vad läser jag om åka båt lite kors och tvärs. Jag har som fått förklarat för mig att den båtbild jag såg i somras då de var ut och fiskade(?) var en engångsföretelse men så är ju inte fallet!

Då ska jag naturligtvis ha ut henne på en flotte med motor och färja till skärgården då.. om hon behagar titta hit något nu ;)

Grattis till Ulrika säger jag med.

Ulrika sa...

Haha Micke!
Du är överallt med flotten du. ;-)

Nja.

Vi får se.

Ja kommer dit gör jag ju, men flotte? Hm. :)