lördag 14 maj 2011

På jobbet ...



Hemköp i Haverdal har i dagarna två firat 25-årsjubileum.
Igår var jag ledig, det var jag inte idag.


Utanför entrén fanns mängder med blomvagnar .., där bjöds på korv och annat ., det var godisregn, ballonger och gud-vet-allt!
Alla dessa vagnar ska dras in på kvällen .., jag kan lova att man har att göra!


Mattias och Chefen ordnar med plantjorden.
Fyra säckar för 60 kronor.
Och ja, vi har haft festhattar på oss idag.


I charken har det pyntats till fest.


Och chefens mamma Anna-Lisa städar innan vi öppnar.
Hon är en k l i p p a och alltid så vänlig!


Chefens svärfar heter Sven-Åke, det är honom ni ser på bilden.

Minns ni att jag, den första arbetsdagen, berättade att när jag - omåttligt nervös - kom in på lagret, så möttes jag av en glad herre som kramade om mig och hälsade välkommen?

Det var just Sven-Åke.
Man blir a l l t i d glad av att se honom!

Och nu är jag hemma och ska bara vila benen, ty i morgon stundar ny, lång arbetsdag och det är bara att dra djupa andetag och ta en timme i taget.

2 kommentarer:

Christina sa...

Puhu, det låter himla slitigt, men det är för väl att du har så många trevliga och varma människor runt dig på jobbet! Sånt gör ju så mycket till trivseln och vad man orkar med.

Elisabet. sa...

Christina: det ÄR slitigt, men trevligt ,-)