måndag 16 maj 2011

Tidig morgon ...


Aj-M-F-chefen i mitten.
Något bister.

Ett fönster på glänt .., kraftiga björkgrenar vajar i vinden.

På kudden intill mig ligger pElle och sover.

Från radion hörs P1-prat.

Det handlar om IMF-chefen som, under ett besök i New York, anklagas för sextrakasserier.

Reportern säger IMF på svenskt vis.

Den pratglade SEB-mannen svarar på engelskt sätt ..."Aj-M-F".

Och där ligger jag under det blommiga täcket och tänker på hur underligt det låter .., med två så helt vitt skilda uttal i ett och samma reportage.

Det blir till slut det enda jag fokuserar på.

pElle, han bryr sig inte ett dugg.

4 kommentarer:

Christina sa...

Jag lyssnade på ett inslag i radion om Strauss-Kahn, reportern radade upp en massa sexuella trakasserier han hade blivit anklagad för tidigare, ändå envisade hon med att omnämna honom som kvinnotjusare.
Utan ironi alltså...

Elisabet. sa...

Christina: lyssnar nu till P1, han Nordegren, det är nog så att det raljeras lite även där, tycker jag, om just detta.

Christina sa...

Det sista jag hörde var att hans advokater har skakat fram ett alibi... såklart.

Elisabet. sa...

Christina: ja, "middag med sin dotter".