måndag 15 augusti 2011

Något vitt där nere till vänster ...



Den första semesterdagen.

Regnig morgon .., sen kommer solen.

Luften är mer än ljummen .., den är varm och len.

Vi går samma runda som alltid.

Kamraten, han med vit svanstipp, lullar på vid sidan av vägen.



Över åkern .., vänster ner mot havet .., sen rakt söderut.

Ljunghedar.

Björnbär.


Vattenpölar.

Det är halt och "görjigt", som man säger hemma.


Vid båthamnen till kommer solen fram.

Himlen ändrar färg.

Vita gäss på havet!



Vid den tredje grinden grinden står islandshästarna och är mer än lovligt oroliga .., det sparkas bakut och gnäggas och jag räknar till ett trettiotal och försöker hålla mig mitt mellan dem, men harry är vettskrämd och vägrar gå en enda meter .., snurrar in sig mellan benen på mig .., och till slut får jag lyfta upp honom.

Sista biten hem är jag svettig.

Då är harry är glad och sprallig .., har hästflocken på betryggande avstånd bakom sig .., och han plaskar lyckligt omkring i en liten vattenpöl.

När vi kommer hem, duschar jag honom i badkaret.

Där nedanför står pElle och tittar på.


Inga kommentarer: