lördag 20 augusti 2011


Och plötsligt är harry försvunnen ...!

Som galningar letar vi ..., rooooopar och hojtar och springer hit och dit.

Jag tar moppen och susar iväg längs småvägarna .., möter människor som är ute och rastar sina hundar och jag frågar om dom möjligen har sett en liten svart svansviftande krabat, men icke.

Paniken är inte nära, den finns där!

Och för min inre syn ser jag honom ligga överkörd och söndertrasad .., eller hur han slagit följe med någon annan och nu är kidnappad och aldrig mera får vi ha honom hos oss!

Och jag tänker på kvällen i Ystad och goodbye tattoo och hotell!

Till sist kör jag hemåt igen.

Där, på gården, står en glatt viftande liten krabat och hans husse.

"Har du hittat honom??" säger jag häpet.

Jodå.

Han låg och sov uppe på soffan på övervåningen!!

(Och jag ropade och ropade där nerifrån trappan .., men se harry nilsson hade tydligen ingen lust att komma ner .....).

Nu ..., kan vi pusta ut.




14 kommentarer:

Mian sa...

Herre Gud vad han skräms! och du!
Puhh....
(pustar en som varit med och letat efter fröken Alice, en expert på att rymma... på riktigt alltså...)

Bert sa...

Jag tror Harry log i mjugg däruppe i soffan.

Tankevågor sa...

Usch vad jobbigt! Jag kan föreställa mig känslan.

SKÖNT att han inte var på rymmen på riktigt!

Elisabet. sa...

Mian, Bert och Tankevågor: harry är fenomenal på att inte smita, men han vill väldigt, väldigt gärna slinka iväg upp i slänten och då händer det att han hälsar på hos grannarna ..., som har order att schasa iväg honom ,-)

Nu ska han ju åka bil till Ystad och anar kanske vad som väntar ...
Bäst att hålla sig undan.

Tankevågor sa...

Ska han med till Ystad och bo på hotell? Eller har ni ordnat hundvakt.

Det är inte alltid så lätt att hitta hotell där man får ta med sig hunden har jag märkt.

Rexxie sa...

Jaha, ni har inte åkt än? Lag läste det här och blev orolig:

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2534175/kvinna-pakord-av-tag-mitt-i-centrala-ystad

Amber sa...

Å hu, så skrämsigt! Känner precis igen paniken! Bra att han inte gått så långt. :)

Bloggblad sa...

Det var väl för väl!

Ha det så kul i Ystad och på hotellet ;) Långskjorta som gäller?

Monet sa...

Åh, så gräsligt!! Jag lider i efterhand med dig - alla de fantasier man får, det är fullkomligt fruktansvärt.

Här i Frankrike måste man hålla hårt i små dyrbara och söta pudelfröknar. Folk tar sig in i trädgårdar och bilar och STJÄL just såna hundar. Nu får hon aldrig vara ensam i bilen, det är ju för varmt nästan jämt här men ibland när hon är på tomten (som är helt inhägnad) kan jag bli orolig ändå.

Jag är förvånad att ni klarar att ha honom lös, både hemma och på promenader. Jag vågade aldrig det fullt ut med vår Max. Han tog en gång färjan från vår ö själv - det är en historia i sig!!

Gerd sa...

Går det inte installera en gillaknapp på din blogg? När man läser om Harry behövs det en sån!!:)

UllaMona sa...

Det var då för väl att inte Harry var borta...för inte så länge sedan tog jag fast en liten rymling som polisen hämtade och bara ngn timme senare ringde en överlycklig husse och tackade.

Ha det så gott i Ystad och låt synden komma till dig ;-))

Jenny sa...

Så ni skräms! Jag fick ont i hjärtat en kort stund! Vilken tur att det gick bra. =)

Anonym sa...

Usch, vilken fasa. Aldrig tänkt på ett staket runt tomten? Rymninssäkert även på höjden. Det tycker jag är a och o som hundägare. Det brukar finnas bra nät på Granngården och liknande. Ett kul pyssel för pv, kanske?
/Biggan utan inlogg

Elisabet. sa...

Till er alla på sluttampen: jodå, vi har minsann funderat på ett staket, men att sätta upp ett sådant på en stor tomt är inte gjort i en handvändning.

Tankevågor: tänk, att man FÅR ha hund med sig på Saltsjöbadens hotell i Ystad ..., det kostar 100 kr extra och så får man på första våningen.
Helt fantastiskt!
(Men nu var han ju hos mitt ex och hans fru, samt hunden Meja.)