torsdag 18 augusti 2011

Torget Falkenberg, kl. 10.27.


Fr.v. Sofie (Oxe), Tilda (Vattuman), Khanittha (Oxe, hon också) och Amanda (Tvilling).

Efter ett besök i bokhandeln, är jag på väg tillbaka till bilen.
(Bokhandeln i Falkenberg är precis som jag vill att en sådan ska vara! Det enda jag saknar är min älsklingsfavoritpenna .., den hittar jag inte.)

Vid övergångsstället står fyra töser och en av dem frågar om jag har lust att svara på några frågor?

"Ja, gärna!" säger jag.

Sånt tycker jag om.

"Jo, det är så här .., vi undrar .., har du varit på något event som du minns särskilt väl ..?"

"Event ....?" säger jag.

"Ja .., event .., ja, eva ..., evanemang då ..?"

"Jaha, ett evenemang .., jaaaa, då måste jag tänka efter lite .., tjaaa, det är ju jättelänge sedan, men jag minns en konsert i Anderstorpsaulan i Skellfteå, det var Stockholm All Stars som spelade och det minns jag mycket väl .., alldeles lycklig var jag när jag körde de tretton milen hem igen!"

En av flickorna skriver ner mitt svar.

Och jag frågar om dom har börjat gymnasiet och det har dom, dom går en turisminriktad linje.



Liiiite förvånade blir nog töserna när jag frågar om jag får ta några bilder?

"Jaaa .., ja, det går bra."

Och av skorna också?

"Våra skor ...? Jo, jaaa .., det är okej!" säger dom och ställer sig i ring.

Blir man glad eller blir man glad?

Det blir man.

3 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Tonåringar är ju för himla söta egentligen :) Borde man skriva om oftare :)

Elisabet. sa...

Steel City Anna: ja, det är dom verkligen! Och jag trivs jättebra med att arbeta med ungdomar! Vilken energi många av dem har!

Cecilia N sa...

Dialogenkät. Vilken tumme hade de upp?