måndag 12 september 2011

Dagens fönster ...


"Du kan tro att jag är glad över min nya kamera med zoom. Så jag kan fånga vackra franska fönster till dig.

De här fanns i romarstaden Arles för en vecka sedan och var egentligen det mest intressanta vi såg där!

Kram från Monet!"

Tack snälla, säger jag.

Och är ni sugna på en resa till Arles och vill boka hotell?

Klicka här då.



Och inte visste jag att Vincent van Goghs tavla visar hans sovrum i just Arles.

Men se, det vet jag nu.

Mer om denne konstnär finns att läsa här.

5 kommentarer:

SoF sa...

Direkt förflyttas jag åtskilliga mil söderut.
Så typiskt...och charmigt!

Glad måndag.

Bert sa...

Precis den tavlan faller min blick på när jag öppnar mina grågröna på morgnarna.

Det är dock inte den äkta.

Monet sa...

Men tack Elisabet för att du så proffsigt kompletterar mina bilder. Tillsammans kan vi kanske börja konkurrera med Bert?

Ingela sa...

Har varit i Arles en gång i ungdomen. Underbar stad, underbar trakt.

Elisabet. sa...

SoF: sannerligen typiskt medelhavskt, tycker jag!

Bert: sämre kan man vakna till ...

Monet: tack själv du madame!

Ingela: och själv har jag nog inte varit där - mig veterligt - i så fall bara på genomresa.