onsdag 14 september 2011

Mot himlen ...


"Vad hände? Trillade den ut ...?"

Dagen till ära tar vi en annan promenadväg.

Nu blir det inte havet, utan först åkern och sen över kustvägen och in mot Guds Gröna Ängar.

Åååå, så vackert där är!

Fulvackert.

Först en liten "sjö" i åkern där små sädesärlor flaxar omkring och sedan uppför och ännu mera uppför och mitt vänstra knä knorrar (och jag tänker att å, är det här pv idkar rullskidträning, det måste ju vara totalt livsfarligt!), men harry är spralligare än jag någonsin har sett honom och ut och in ur gammelskogen springer han .., ja, han skuttar över nedfallna och mossbeklädda trädstammar och han plaskar i en bäck och så upp och iväg igen!

Och nedfallna kastanjer blir till den allra roligaste leksak!

Rakt upp i luften slänger han dem och så iväg för att hämta dem och förvåningen är total när kastanjen ramlar ur sitt hölje och landar på marken.



Det här är sista månaden som jag betalar på min moped.

Nästa månad - tror jag - blir det inköp av en ny kamera med bättre objektiv.

Så länge får ni nöja er med en ranglig älgkalv till hundvalp och en suddig skorv.



"Ååå, bäst att skynda sig hemåt .., vem vet om man blir uppäten av den där typen ...?" kanske den lille skorven tänker.

Så stor världen är för honom.

Eller henne.

5 kommentarer:

SoF sa...

Jag gillar dina nere-på-marken-bilder...men det vet du ju redan. :)

Varma Åh-nu-tittar-solen-fram-hälsningar!

Elisabet. sa...

SoF: så snäll du alltid är, SoF! Tack.

Mian sa...

Dags för systemkamera kanske?!
Jag är kanonnöjd med min nya kamera; jag har ju inte plåtat med systemkamera på ca 15 år... eller är det kanske ännu längre sen? och nu är jag verkligen nytänd!

Men man kan inte köra med enhandsfattning :-)

Elisabet. sa...

Mian: jag hade en systemkamera på 70 - 80-talet .., en Canon, med olika objektiv. Så jo, jag ska verkligen köpa mig en som är lite mer än den här.

Mian sa...

Gör det!
Även om en systemkamera är tyngre att släpa på och inte går ned i din anorakficka så kommer du att bli jättenöjd tror jag. Jag har kameran med i ett vadderat fodral i ryggsäcken (när jag inte har hela utrustningen med, för då är det fotoryggsäck som gäller) - det funkar jättebra. Jag har ju alltid ryggsäck med mig och då är det bara att stoppa ned kameran där om det börjar att regna.
Det finns bra och billiga kameror och optik på begagnatmarknaden. Jag har köpt samtliga mina objektiv begagnade till jättebra pris.