tisdag 21 februari 2012

Dagens fönster ...


Fyra arbetsdagar den här veckan; måndag, onsdag, torsdag och fredag.

På lördag åker vi till Ystad och lämnar harry (buuuuuhu ...!) hos mina barns pappa och hans fru Karin och att hälsa på i Ystad känns alltid som att komma hem, även om det nu blir ett kort besök, för sen bär det av hemöver för att packa klart inför resan till Sälen.

Ystad.
Bilden visar Mariagatan och i huslängan på höger sida bodde jag i den lilla ettan.
I den längan bor även Kurt Wallander, om ni inte visste det.
Ja, den fiktive herr Wallander, alltså.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag tvingas nog erkänna att jag tillhör den skaran som stått där nedanför ditt fönster och låtit mej fotograferas med "Mariagatan"-skylten. Tyckte att det var lite skämmigt. Och inte visste jag att du bodde och pElle bodde där då! För det gjorde ni! =)

Elisabet. sa...

sportigajenny: ja, du var i alla fall i gott sällskap .., det var tusentals turister som sommartid stod där med kamerorna i högsta hugg och mina pelargonior torde finnas i många "album" eller bildmappar .-)

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fourmum sa...

Åh! Det visste jag inte, att ni bodde "grannar" alltså ;) Kram