onsdag 22 februari 2012

Vill du se hur jag kanske kommer att se ut ..


... när jag blir gammal ...? frågar jag pv.

Det vill han.

"Det här är min mammas mormor, Lotta, visst är hon fiiiin!" säger jag.

Pv står intill mig och hummar .., och sen säger han att ..., tjaaa, fin och fin .., är det så där jag kommer att se ut, så kanske det är lika så gott att han ramlar ihop under Vasaloppet, så slipper han vara med om min förändring.

Fyyyyy på dig!

"Titta, så pliriga ögon .., hon hade säkert humor!" säger jag.

Pv, han säger just ingenting.

Ler bara.

8 kommentarer:

Monet sa...

Men Elisabet!! Nu får du sluta utsätta pv för påfrestningar. Först allt prat om brist på romantik och att inga män får höra dig säga att du älskar dom. Och sen ska du få honom att i det här skedet av ert förhållande också tycka till om en visserligen plirig mormorsgumma - men hur roligt kan det vara? Om han hummar om att falla ner i spåret säger ju en del:-)

Tänk om han plockade fram nåt motsvarande om sig själv? Nån småländsk Åsa-Nissefigur, hur skulle du känna då? Alla blir vi ju gamla, men på den där tiden där din mormorsmor blev gammal, då blev man ju liksom GAMMAL på riktigt. Tidigt dessutom. Hon kan till och med ha varit i 60-årsåldern när bilden togs.

Nu får du fundera ut romantiska Vasaloppsmiddagar och photoshoppa dig (kan man göra på facebook) så att du blir en elegant 90-åring med plirig och humoristisk blick!

Elisabet. sa...

Monet: jag vet precis på pricken hur pv kommer att se ut när han blir gammal, jag har nästan fångat det på bild .. men det gör inget ,-))
Han blir nog fin ändå!

Och det är lika så gott att han vänjer sig vid tanken på att jag kan bli en plirig gammal gumma som liknar min mormors mor ,-))

Monet sa...

Haha, jag går och lägger mig med ett stort skratt:-)) (Vill gärna se pv-gammgubben på bild faktiskt)

Elisabet. sa...

Monet: pv blev själv lika intresserad av bilden, men jag har den inte kvar ,-(

Men vänta ni ,-)

Anonym sa...

Jag tycker hon är jättefin, blicken är fantastisk så med den piggheten så får din pv allt ta o köra vasaloppet varje år fram till 85 om han ska hänga med Kram Å

Elisabet. sa...

Å: jag tycker också - och jag menar det - att hon är sååå fin!

Inte elegant, men det är ju inte jag heller och kommer heller aldrig att BLI ... jag tycker hon har så pliriga ögon!

cruella sa...

Fast du kanske har råd med tänder när den dagen kommer. Gör underverk!

mossfolk sa...

Och jag tycker verkligen att bilden är jättefin!!! Kul med en så bra närbild, annars brukar det på sin höjd vara hela överkroppar på små fotografier... som inte går att förstora eftersom upplösningen inte alls blir bra då.
Och vilken varm glittrig blick!