fredag 17 februari 2012

En gladfilm med Boris ...



... så här på fredagmorgonen.

Ja, se det var en spänstig herre!

(Så här gick det nog till: ung man med kamera är ute och promenerar när han upptäcker den här gentlemannen som skrinnar omkring på rullskridskor .., och så tar den unge mannen mod till sig och frågar om han får filma? Boris - lite generad - "ja, men inte är det väl nåt särskilt, sånt här gör jag varje dag ..." får presentera sig och så åker han lite slalom mellan dom små konerna.
Kanske avslutar han med att säga "det är väl för privat bruk det här?"
Sist av allt tackar filmaren Boris för uppvisningen och tänk, om herr Boris visste att nu sitter damer och nån enstaka herre i Sverige (ja, Guy har t.ex redan tittat!) och tittar på den här filmen! Hej på dig du Boris och trevlig helg! säger jag.)

11 kommentarer:

Guy sa...

Och skärmen på kepsen bakåt...
Han gjorde mig på gott humör!

Elisabet. sa...

Guy: exakt det tänkte jag också på ,.-)

gunnar i vaplan sa...

Läckert ;-)

Rexxie sa...

Nånting för PV att börja med? (eller kanske Darling E själv?)

Torun sa...

Så bra initiativ av den unge mannen (om det nog var så...)! Själv upptäcker jag mycket ofta att folk inte har så mycket emot att bli fotade som man tror. De verkar känna sig hedrade i stället! Och får man ett nej är det ju bara att acceptera det! Tyvärr är det väl så att med den ökade digitaliseringen och tillgängligheten väljer vissa att inte synas på bild, rädda att plötsligt förekomma överallt på webben.

Elisabet. sa...

gunnar: visst är det!

Rexxie: glöm det .. jag har noll balanssinne och hade snavat och brutit benet innan jag kommit mig igen fem koner ,-)))

Torun: jag tror kanske inte att alla vet om att dom ska hamna på nätet .., man frågar om man får ta en bild, men sen säger man kanske inte hela sanningen ....
Men jag minns fyra damer som kom promenerande här nere vid havet och jag berättade om bloggen och frågade om jag fick ta en bild av dem och lägga ut?
Jodå, det gick bra.
Då gjorde jag som vanligt, halshögg dem och tog bara från midjan och neråt.
Åååå, så förnärmade dom blev!
Va?
Var dom inte nog tjusiga!!

Monet sa...

Du skrev att det var hockeybanor på hallandsvägarna så jag trodde först det var skridskor han använde. Det där verkar vara en före detta cirkusartist, inte går man så lätt upp på händer och sen står på EN hand om man är vanlig pensionär?

Lisa sa...

Måste erkänna en sak Elisabet. Sitter sen några dagar o läser din blogg sen -05 o framåt. Intressant, vill hela tiden kommentera, men kommer i sista stund på att det var ju ett antal år sen, inte helt smart. Det första var, vad kallade jag det jag hämtade mjök i som liten, en mjölkruka i metall m gult plastlock o ett smalt metallhandtag högst upp. Har glömt vad du kallade det, var ju några dagar sen jag läste det. Intressant också för vi var i samma ålder när vi blev "ensamseglare".

Elisabeth i Västmanland

fd. södra Norrlands inland o fjälltrakter

som trodde att palt o kams var samma, lika men inte..

Elisabet. sa...

Monet: jaså ..., gör ni inte? Det trodde jag ,-) (Går på händer och står en hand, menar jag ...).

Lisa: men jag tror att om du kommenterar, så kan jag läsa kommentaren ändå .., den kommer till min mail? Måste kolla noga ,-)

Jag kallade det nog för mjölkhämtare, tror jag.
Kams .., är det inte Jämtland?

Och stackars dig .,. du har mycket att läsa om du börjar 2005! Hej och hå ,-)

Anonym sa...

En underbar liten film med mannen som kanske varit cirkusartist?
Glad blev jag! Tack!
Eva i Tyresö

Elisabet. sa...

Monet: min pappa gick på händer och stod på händer när han var över 60 ,-) Det är bara att börja öva nu!

Eva: visst blir man!