fredag 17 februari 2012

Och så ett kvällsfönster ...


Från Eva i Tyresö kommer följande rader:

En vän till mig har målat detta fönster.
Han heter Axel Sjöstedt
Han målade det vid tidpunkten för murens fall och skriver så här:

"Bilden som är ständigt aktuell bygger på gardinen i fönstret – en detalj som kan gå upp som ner. Passar vi oss inte kan gardinen gå ner, när som helst.
Och den kan lika gärna gå ner, var än friheten försvinner i öst som i väst.
Ibland behöver man dra ner gardinen för att skydda sig.

Hälsningar Axel

P.S. Fönstret har alltid varit en frihetssymbol för mig.Ds."
Jag tycker mycket om bilden och du får gärna sätta in den om du vill.
Stor kram från Eva i Tyresö

En blogg har herr Sjöstedt också. Den finns här.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Elisabeth. Så fint det blev!
Eva från Tyresö

Lisette sa...

VACKERT!

Elisabet. sa...

Eva: men tavlan är ju sååå vacker och rofylld!

Lisette: jag håller med!

Cecilia N sa...

Vet ni hur man skaffar sig krulliga nerver?

Man går in på Elisabet-i-Hallands blogg och får inte se några bilder. Bara vita fyrkanter med ett litet rött kryss i ena hörnet.

Och när jag testar andras bloggar så fungerar det.

Fast filmer verkar sitta fast så jag får hoppas att det gäller lotterifilmen imorgon också.

Cecilia N sa...

Halleluja! Bilderna är tillbaka.

Evas blogg sa...

Vilken vacker tavla!