onsdag 29 februari 2012

Spridda skurar, akt.2


Tulpaner på bordet ..., ja, det kändes så tomt utan en endaste liten blomma i stugan!
Det blev Coop-tulpaner som sprider glädje här i huset!


Och i ugnen gräddas just nu frukostbullar.
Snart ska sonen telefonvittna i ett jobbärende .., pv är ute på dagens första träningsrunda och övriga sover.

Nytt köksbord och nya stolar har tillkommit sedan i fjol.
Jag tycker oerhört mycket om det gamla bordet i furu, här skramlar det av stolarna och ..., ja, men det går bra ändå.

Utsikt mot soffan (där dynorna hela tiden glider ut ...).
Här sitter vi på kvällarna - alternativt ligger och läser -, det beror lite på hur många vi är.

Och på matbordet låg detta när jag kom ner i morse.
Fjolårstiderna för Team Taurus ,-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu laddar han!!!!
Måtte det gå bra.

Här är vinterlov med barnbarn museer och annan underhållning.
Kram från eva i Tyresö

gunnar i vaplan sa...

Ser mysigt ut.
Är det i den soffan jag ska slagga över i på fredanatt ;-))

Evas blogg sa...

Myspys. Fast varför är det alltid så mycket trä i fritidshus?

mossfolk sa...

Så himla mysigt ni verkar ha det. Stugan ser ju fin ut. Klart att det skulle vara tulpaner också. Och jag kan just tänka mig hur gott det doftade om de nybakade bröden!

mossfolk sa...

Så himla mysigt ni verkar ha det. Stugan ser ju fin ut. Klart att det skulle vara tulpaner också. Och jag kan just tänka mig hur gott det doftade om de nybakade bröden!