torsdag 1 mars 2012

Kväller ...


... och AP och Micke bjuder på jättegod pasta (stekt svamp, lök, pesto, färsk basilika och spenat blandas med pastan) och så stekta kycklingfiléer till detta.

Å, så smarrigt!

Efter ett glas vin och väldigt mycket skratt, säger Anders att om Micke ställer upp nästa år, så ska även Anders göra det.

Ja, åka hela Vasaloppet, alltså.

Och så bestäms det att just så blir det.

Det var precis i den stunden.

Uppstigning vid sextiden i morgonbitti.

Laguppställningen för Team Taurus, nr 259, ser ut så här - den är ändrad -:

Sträcka 1 med hemska mördarbacken: Anders
Sträcka 2: Micke
Sträcka 3: Pv
Sträcka 4: debutanten Josefine
Sträcka 5 och därmed sista biten till Mora, nästan två mil: AP.

Håll tummarna att det går bra!!

10 kommentarer:

Evas blogg sa...

Åh vad glad PV ser ut att de har bestämt sig för "storVasan". Jag håller tummarna så de kommer att bli blå!! Varmt lycka till hela gänget!

Jessica sa...

Heja Team Taurus! :)

bettankax sa...

Heja heja...jag håller tummarna!:) Hälsa så gott!

SoF sa...

Tummar hålls!!

Lycka till allihopa!
(åkare, servicepersonal och övriga) :)

Anna-Lena sa...

Det är klart att det går bra! Tummarna hålls i alla fall :)

mossfolk sa...

Jag tänkte att det borde väl minst finnas någon liten webbsida som håller en lite uppdaterad med informationen från stafettvasan. Och kanske till och med filmar målgångar och lite så. Men där gick jag bet. Hittar bara från 2011...
Hejar hur som helst för fullt här på avstånd!

HEJA TEAM TAURUS!!!
Heja heja :)

Cecilia N sa...

Vasaloppet.se
Gå in på fliken resultat.
Där kan du välja så du kan följa laget.

Fourmum sa...

Oj så fort de åker! Nu har Anders åkt klart och Micke tagit över. Om man väljer karta när man är på resultat så kan man se vart de är på en karta. Delsträckorna är: Start-Mångsbodarna, Mångsbodarna-Evertsberg, Evertsberg-Oxberg, Oxberg-Hökberg, Hökberg-Mål. Beräknad tid enligt webben är ca 6 timmar.

mossfolk sa...

Ja men tack Cecilia, nu har jag hittat!
Det går ju alldeles strålande bra det där. Heja heja!

pralinen sa...

bloggliet är bra lustigt, idag har jag kollat resultatlistan och kollat upp Team Taurus... Och med mitt sätt att se det så är hela laget värda ett stort grattis, en god måltid och bubbel.