måndag 20 augusti 2012


Det bästa för min del ...

.. var alla baden i havet och middagen - den där helt vidunderligt goda räkgrytan hos Eva från Tyresö och hennes make - kaffet på stranden .., moppeturerna hem från jobbet .., doften av tång som alltid kommer seglande när man passerar Steninge .., glädjen när jag ser vandrarhemmet där vi hade bloggträff och där det nu prunkar som i Edens Lustgård!

Och glädjen över den där mannen som kom till kassan och visade sig vara från Burträsk, men som mycket väl kände till Kalvträsk, där min pappa växte upp.

Känslan av En Slags Samhörighet.

Allt det gjorde hjärtat glatt förra veckan!

Bilderna togs idag, för ett par timmar sedan. 

Det var gräsligt kvavt såväl inom,- som utomhus ..., och hett som i helvetet och jag uthärdade inte längre, utan tog mig till stranden .,. simmade lääänge - mest under ytan - (det enda sättet man svalkar sig på, tycker jag .., men det verkar jag vara ensam om bland kvinnliga badgäster, alla kliver upp och är torra i håret!) och jag pratade en stund med en kvinna som bor på Tärnvägen och hade barnbarnen med sig. 

En bra stund blev det ... hälsar Elisabet.

Inga kommentarer: