söndag 16 september 2012

DBIV för Anne i Mantorp ...

Hej Elisabet!

Det är minsann inte alla veckor det är så lätt att se vad som var bäst i veckan nu så här i
pensionärstillvaron. Ofta är den ena dagen den andra lik och ingenting speciellt händer här
i den lilla hålan Mantorp. Jag är ju storstadstjej och har ännu inte riktigt lärt mig hur det
fungerar här.

I alla fall så har jag ett det bästa i veckan den här veckan. Min allra bästa vän kom och
hälsade på i helgen och vi hade så himla mysigt med shopping, skogsluffande med svamp-
plock och så en himla massa prat med god mat och gott vin. Det blev lite tomt när hon
och hennes lilla hund åkte hem till Enköping idag på eftermiddagen.

Och så har jag också det allra sämsta i veckan. Det är något vi inte träffat på tidigare år
när vi varit i svampskogen. Det är något som är värre än mygg, knott, bromsar, hästflugor,
getingar och till och med fästingar. Det är små kryp som sätter sig i håret och som är riktigt
envisa och efterhängsna och så äter dom på en. Lusflugor heter dom och jag lovar att det
verkligen inte är något som man vill ha med sig hem. Uräckliga, tycker i alla fall vi.

Kram från Anne i Mantorp

Inga kommentarer: