torsdag 20 september 2012

"Hej det är från Sportspegeln ..."


För flera år sedan, tio kanske, brukade jag ringa till Emma och låtsas att jag var reporter från Sportspegeln och så intervjuade jag henne och frågade hur matchen hade gått och allt som reportrar frågar om .., ni vet, "hur känns det ..?"

Å, vad hon tyckte att mormor var fånig!

Men den där "hur-känns-det-frågan" ...,den skulle jag vilja ställa just idag.

Jag skulle vilja fråga hur det känns att vara lagkapten för flicklandslaget för flickor födda 1997 .., och få gå in på arenan i Ockelbo och hålla en tös i handen och sedan spela match mot Norge som vinns med 4- 1 och sist av allt få skriva autografer!

Nog måste det väl vara nästan-höjden-av-lycka för en ung tös på femton år!





13 kommentarer:

bettankax sa...

Så himla roligt:) Jättefin tjej. Mycket fokuserad inför uppgiften.

Cecilia N sa...

Men jag trooor jag dånar!

Vilken tur att hon haft mormors mediaträning i många år.

Heja Emma! Heja laget!

SoF sa...

Ja - jag skulle gärna vilja lyssna på svaret.

Omväxlande väder-hälsningar!

Anna-Lena sa...

Och så stolt mormor måste vara!

Anonym sa...

Ja, det måste vara höjden av lycka för en 14-åring! OCH för en 58-årig mormor.... ;)

Hedgren

Turtlan sa...

Vad ska det bli av henne?

OS 2020 och kanske något VM?

Sååå spännande!

Monica i Lysekil sa...

Ett JÄTTESTORT GRATTIS till Emma och hennes mormor!
Hälsningar från Monica i Bohuslän.

Anonym sa...

Åh vad roligt! Du måste ringa henne och ställa den frågan, alla vill veta!

Mian sa...

Åh så roligt för Emma!
Och för dig!

AP (stolt moster) sa...

Det är så roligt för henne som fokuserar och sliter, för pappa som tränare, för mamma som minst sagt supporterar och lillebror som tränar lika hårt och supporterar lika mkt. Det är ju liksom alla deras samlade krafter som gör att hon får den här chansen. Så roligt för de alla.

Tycker det är svårt. Jag vågar aldrig fråga om resultat eller hur det gått, bara om hon haft roligt. Är så rädd att det ska bli en press. Men...så tänker jag, tänk om hon inte tror att jag är intresserad av hur det gick...Tror bestämt jag ska sluta tänkte helt enkelt ;)

Evas blogg sa...

Grattis Emma och laget!

Anonym sa...

Förstår precis hur du tänker, AP!

Hedgren

baratradgard sa...

men WOW!