söndag 16 september 2012

Rätt man på rätt plats ...

Hos Monica läser jag om glädjen över att de fängslade journalisterna nu fått komma hem.

Ja, den glädjen var verkligen stor - även hos mig -, jag som från början tyckte att det var aningen korkat att ge sig in på såna äventyr och sedan förvänta sig stor uppslutning från hemlandet.

Det tar jag tillbaka.

En som verkligen har min fulla beundran, är diplomaten Jens Odlander.

Var gång jag har hört hans röst, har jag tyckt att den påmint om Ingemar Odlanders .., ni vet, han som under en tid arbetade på Rapport, tror jag?

Nu kollade jag: Jens Odlander är son till denne Ingemar Odlander.
Ja, det förklarar ju det mesta.
(Pappa Odlander, vilken jag hade väldigt stort förtroende för som nyhetsankare, har nog västerbottniskt påbrå .., ja, han är nog från trakten kring Norsjö, ty ett av hans namn är Hertur ..., det ni ,-)

Och detta, att denne diplomaten Jens Odlander - född 1963 -, inte ställer sig själv i centrum, utan bara helt kortfattat meddelar ..., "uppdraget slutfört", det tycker jag om.

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

...och mamman heter väl Christina Jutterström...? också hon ett trovärdigt nyhetsankare en gång i tiden.

Elisabet. sa...

Ruta Ett: jag är inte helt säker på att det är så, dom gifte sig tydligen 1978 och J.O. är född - 63?