lördag 29 september 2012

En gång ...

... skrev jag ett mail till redaktören från Namn och Nytt - sidan i DN och berättade att en av anledningarna till att jag tycker så oerhört mycket om DN, det är dom små notiserna som Åke Ekdahl skriver.

Jag blir alldeles överlycklig över att få ta del av hans krumelurtankar när det gäller småfåglar.

En gång hade han författat ett brev från en fågel som givit sig av till Afrika och jag tog kopia på texten och lade den i den jättelika bingen med solrosfrö som vi har på jobbet och det fanns kunder som tog sig tid att läsa och då såg man hur dom drog på munnen.

Idag är en sån dag när jag tackar min lyckliga stjärna för att DN kommer i vår postlåda och det är helt och hållet herr Ekdahls förtjänst.

Och nu lyssnar jag till Rödhakens "knäppande" med en annan insikt.

Inga kommentarer: