fredag 28 september 2012

Gösta ...

 - pv:s underbare morbror som i höstas fyllde åttio - har just köpt sig en dator.

Hans livs första.

Å, så jag älskar den mannen!


Gösta i unga år.
Yngst av fyra syskon, Lejon, född i Ljungby, väldigt orädd - "ger sig på allt möjligt", säger pv -, enveten, musikalisk, social. Slutade röka vid åttio års ålder.

En driftig ung man som kom att bli duktig på främmande språk .., och han är otroligt allmänbildad och framför allt: himla snäll!

Vi brukar låtsas att vi bor i Frankrike och så kindpussas vi lite så där - dutt-dutt - när vi träffas.



8 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
gunnar i vaplan sa...

Vilken underbart vacker, fin och härligt underbar bild på Göstas hängslen..!

Elisabet. sa...

Gunnar : ja, det är en bild som jag tycker om också! Och det är Gösta i ett nötskal.

mossfolk sa...

Sånt där imponerar på mig. Min farmor, 82 år, är förmodligen en av mina flitigaste bloggläsare. Och då och då kommer det sms eller mms genom rymden.
"Ja, jag kan ju inget, jag bara trycker" säger hon, men det är ungefär så jag känner också ;)

Elisabet. sa...

mossfolk: vi är bjudna till Gösta och Sonja i morgon - på middag - det ska bli sååå roligt att se hur det går!

Och Ecke, 83, har skaffat sig en I-pad. Det är väl därför han har fått nackspärr ,-)

qi sa...

Bilden är fantastisk Elisabet!

Kläderna säger mycket om mannen (åtminstone enligt min tolkning): Trygg, stilsäker, känsla för färger, varm personlighet, nyfiken, glimten i ögat, intressant.

Och han är naturligtvis upptagen... ;-)

Elisabet. sa...

qi: du har prickat in honom på exakt!
Och ja, han är förstås upptagen, men jag ska minsann läsa upp din kommentar för honom ,-)

Anonym sa...

tack snälla alla för de vänliga
kommentarerna om mig!
hälsningar till alla i Elisabets
trevliga och goa bloggaregäng.
hälsningar morbror Gösta.