lördag 27 oktober 2012

Dagens fönster ...

... blir som en studie i hur årstiderna förändras.

Nu har Ecke och hans fru Britt ställt in äppelskörden i det lilla huset vid vägen.

Och jag har ledig helg och skulle helst av allt vilja vara i Malmö och se Anders tävla i crossfit, men vi har ingen som passar harry och så ska vi väl ägna dagen åt att förbereda rummet - där jag nu sitter -. för tapetsering och målning.

Hyllor ska också målas och så småningom komma på plats; ungefär likadana (eller exakt likadana) som vi har i vardagsrummet.

Som tur är kan man följa tävlingen på webben och det är precis vad jag ska göra.

Idag fyller min svåger 72 år och på måndag inleds såväl strålbehandling som cytostatika för hans cancer.

Så är det.

Ingenting är beständigt.

Så lite vet man vad som väntar.


3 kommentarer:

qi sa...

Underbar bild!

Monet sa...

Håller med. Underbar bild med väldigt mycket innehåll och känsla. Verkar vara fint i landet Halland och i så fall nära mamma och syster också!

Cecilia N sa...

Och jag förstår doften i Eckes lilla hus för precis så där gjorde morfar med äpplena i kolonien. (Och ja, det ska vara ett e i kolonien för han var skåning.)
Jag minns hur det låg äpplen överallt, t o m på extrasängen som var inskjuten under chäslongen.